Deel 3 Miss JJ van Darwin naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Deel 3 Miss JJ van Darwin naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Deel 3 Miss JJ van Darwin naar Darwin

Door: Miss JJ

Blijf op de hoogte en volg Joan

16 September 2008 | Australië, Darwin

Het laatste deel van Joan haar verhaal. Hopelijk lukt het mij ook om 2 filmpjes er op te zetten. Klik ze aan om ze te kunnen bekijken.
Heel veel lees plezier weer.


Als we ervoor oefenen kun je het al raden, we zijn ook twee keer naar de rodeo geweest. De eerste was in Cloncurry. Deze was vrij klein en duurde maar twee dagen. Het was heel erg gezellig, al was het wel lang rijden er naar toe. Het was alles wat je ook op de TV ziet. Met het stierrijden, en tonnenrace, het lasso werpen en op wilde paarden rijden. Gelukkig heb ik geen erge ongelukken gezien, maar ik kan je wel zeggen dat die cowboys erg hard zijn!! Ik heb veel plezier gehad in het kijken naar al deze activiteiten. Het weekend na Cloncurry was er een hele grote rodeo in Mt Isa. Schijnbaar de grootste rodeo in heel Australie! Dit was echt heel erg groot, en duurde 6 dagen (wij waren er maar 3 dagen) er zat zelfs nog een hele kermis bij! Ook dat was reuze gezellig! Ik ben zelfs nog aangehouden door de politie... Wij hadden in een winkel wat alcohol gekocht en waren dat op onze weg (lopend) naar de rodeo aan het opdrinken, maar schijnbaar mag je niet drinken op straat. In Australie hebben ze heel erg veel politie overal controleren. Zo ook waar wij liepen, er reed net een politie wagen langs, zette de schijnwerpers vol in ons gezicht. Eerlijk is eerlijk, dat werkt heel erg goed, je bent zo verbaast dat je niet eens meer denkt aan wegrennen! Ik had gelukkig niks in mijn hand op dat moment en de andere liepen iets achter en konden het net over de schutting gooien (op het schoolplein van een christelijke school..) helaas liep Kana naast mij, en zij had wel een blikje in de hand, en ze hadden gezien dat Patty aan het drinken was, dus zij waren de klos. Kana kon zich er nog uitredden door te doen alsof ze geen engels kon en dat ze van niks wist, maar Patty kreeg een boete van ik geloof $75, dat is ongeveer 50 euro. Achteraf erg hilarisch, maar op dat moment zat de schrik er goed in!
Helaas moest ik dinsdag 26 augustus afscheid nemen. Niet alleen maar helaas, want ik moest naar Darwin. Papa zou 1 september aankomen, en ik wilde er graag van te voren zijn! Hij is veilig aangekomen, wat ook al hier en daar in mijn verhaal naar voren kwam... En wat voor een verhaal zeg! Het is erg lang geworden, maar ik hoop dat jullie net zo veel plezier hebben gehad met het lezen als ik met het schrijven en weer herbeleven! Ik moet de volgende keer wel weer wat eerder schrijven, want het verhaal is veels te lang en ik ben al heel veel vergeten. Ik zal nu dus ook maar ophouden, en de rest voor een volgende keer overlaten (over maximaal 4 weken, dat beloof ik!!) Voor nu wil ik jullie allemaal nog even veel plezier wensen, geniet nog maar van alles, want over 4 maanden kom ik weer terug en dan is het uit met de pret!!! ( de mijne in ieder geval :P)
Veel liefs!!
PS. Gefeliciteerd Rik en Diana, met jullie nieuwe aanwinst! Ik zal hem zeker helemaal doodknuffelen zo gauw ik kan!!!
PPS. Ik ben vast heel veel vergeten te vertellen, wat ik nog graag wil zeggen, dus jullie zullen de volgende keer nog weer hele verhalen krijgen wat hier eigenlijk nog tussen moest, alvast mijn excuses!!

  • 16 September 2008 - 19:57

    Jessica:

    G'day Miss JJ,
    Helaas gaat het plaatsen van de 2 filmpjes niet zo gemakkelijk als de vorige keer. Morgen ga ik het opnieuw proberen. Je laatste deel met foto's staat er weer op.
    Vandaag zijn jullie in Exmouth aan gekomen, helaas hebben jullie daar geen bereik. Best wel een behoorlijke trip ongeveer 800 km. We zijn natuurlijk weer zeer benieuwd wat jullie nou weer hebben mee gemaakt op die 800 km. En je gaat natuurlijk weer hard aan de slag voor het nieuwe verhaal met alle spannende en ondernemende verhalen die je samen met Pap heb beleefd. Kan bijna niet wachten, zeg maar gerust kan niet wachten. Je beleefd zoveel leuke en spannende dingen en de verhalen zijn zo leuk, dat je mij in ieder geval er verslaafd aan hebt gemaakt.
    Nou hoop gauw weer van je te horen via sms of phone.
    Heel veel liefs en knuffies Jess

  • 16 September 2008 - 20:20

    Inge:

    Ja, genieten lukt wel :).
    See you

  • 17 September 2008 - 06:41

    Dieneke:

    Dear JJ,
    Een goed idee van Jess hoor om je verhaal in 3-en te delen. Je bent steeds weer benieuwd naar je volgende avonturen. Ik vind ook je foto's erg leuk. Het geeft mij een goed beeld hoe het daar allemaal toegaat. Het moet ook heerlijk zijn om op het paard zo in de natuur te zijn en je werk te doen. Natuurlijk is de temperatuur soms wel een storende factor, maar de indrukken van je omgeving maken een hoop goed.
    Natuurlijk ben ik weer erug benieuwd naar je nieuwe verhalen en wacht dan met smart hierop. Voor jou in de tussentijd lekker genieten :D.
    Heel veel liefs van mama

  • 17 September 2008 - 10:02

    Pap/Joop:

    In Exmouth wilde het niet lukken met dingen boeken. zodat we vandaag naar Coral Bay zijn gegaan. Hier vilen we met de neus in de boter, want tegenover de camping was een combinatie met Quads en snorkelen. Even snel omkleden en zo, want we mosten over een kwartie al klaar zijn, zijn we op pad gegaan.
    Nou ik kan je zeggen, Exmouth was zo vergeten !! Dit is echt super. 2 x gestopt om te snorkelen en Zelfs Joan !! heeft in de zee gesnorkeld. Super. Waar ik in Singapoer voor moest betalen, zwom hier gewoon onder mij door. 2 Schildpadden gezien en nog veel meer en samen met Joan. Echt geweldig !! Morgen weer verder voor de volgende 800 km.
    ps geen mobiel bereik hier.
    groet,
    Joan en Joop

  • 17 September 2008 - 10:03

    Joop:

    Sorry voor de spel fouten ! Zag ze te laat

  • 17 September 2008 - 16:22

    Franka En Kees:

    Hoi jullie twee, ook dit keer weer genoten van je verhaal Joan.,
    Ja en nog maar vier manden en dan is het echt over maar hier is het ook leuk hoor.
    Zou inderdaad leuk zijn om filmpjes te zien we wachten af. Geniet maar lekker daar doen wij dat hier wel. Nog een dag werken en dan hebben we twee weken vakantie. lekker hoor.

    Liefs ons twee maar weer

  • 17 September 2008 - 18:45

    Jessica:

    Hallo luitjes, jaha de filmpjes staan erop>
    Ik ging voor eentje die heel errug mooi is. Maar die wilde niet op de site. Maar Joan zal als ze thuis is zelf even laten zien wat jullie nu moeten missen op het filmpje.
    Nou Joop en Joan dat klinkt weer allemaal super daar. 800 km verder is plaatsje Geraldton jullie volgende bestemming?????
    By the way heb je met het snorkelen ook Manta's gezien die schijnen daar veel voor te komen. Nou geniet nog even volop en we horen weer gauw.
    Doeiiiiii Jess

  • 18 September 2008 - 10:25

    Joop:

    Wel manta's gezien maar niet groter dan 20 a 25 cm.
    Er zijn 2 plaatsen op de wereld waar ze in een constante populatie voorkomen en een ervan is Coral Bay (deze tekst zag ik ergens staan) Laten wij daar nou geweest zijn !!
    We zijn nu in Geralton en het is hier koud en nat !!! Gatsie ik wil weer naar de tropen terug.
    Maarja, maandag staat er een vliegtuig te wachten en weer bij Yvonne zijn is toch ook wel weer heel erg fijn. 4 weken is best een tijd.
    Groet,
    Joop

  • 18 September 2008 - 10:37

    Jessica:

    Howdie,
    Nou Joop ga je maar vast voor bereiden op het weer hier dan. S'morgens is het behoorlijk fris tot zeg maar behoorlijk koud. Vandaag wel lekker weer, volop zon. je zal zo wie zo wel even moeten afkicken als je daar van daan komt. we zijn errug benieuwd naar al je verhalen en plaatjes en heel erg benieuwd hoe Joan er uit ziet. Nou geniet nog even en hopelijk morgen weer mooi weer voor jullie.
    Jess

  • 21 September 2008 - 03:50

    Joop:

    Het weer is hier nu 3x niets. Na de hete temperatuur in Darwin is het hier herfst ipv lente. Het waait hard en grote buien komen over. Ik moet hier 2 lagen aan trekken anders hou ik het niet warm. Ben blij dat ik naar dat warme Nederland mag morgen. haha. Eerst nog wat shoppen en misschien nog naar een brandweermuseum als dat open is. We zien wel.
    groet,
    Joop

  • 21 September 2008 - 10:21

    Oma H.:

    Lieve meisje, we hebben elkaar net uitgebreid gesproken maar ik wil toch even een reactie geven op al je mooie verhalen! Ik heb er van genoten en maak er voor mezelf een voorstelling van hoe een en ander er uitziet en wat je allemaal moest doen en met de paarden en de koeien aan de gang bent geweest enz.. Ik hoop dat je straks in je nieuwe job weer net zo veel plezier zult beleven aan alles wat er bij komt kijken. Heb vergeten te vragen wanneer je daar gaat beginnen of dat je nog even vakantie kunt houden. Lieverdje, alle goeds weer voor de komende tijd en een hele dikke zoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 49675

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: