Onze reisplanning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Onze reisplanning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Onze reisplanning

Door: Miss JJ & Amber

Blijf op de hoogte en volg Joan

03 December 2008 | Australië, Sydney

Dit is het programma wat Joan en Amber willen gaan ondernemen in de maand december.Amber heeft deze planning op haar site gezet en ik (Jessica) ben zo brutaal geweest om het ook op Joan haar site te zetten. Zodat we allemaal op de hoogte zijn van hun spannende ondernemende plannen en kunnen we hun op de voet volgen. Mochten jullie ook Amber haar site bezoeken en waarschijnlijk zullen we daar het meest lezen over hun spannende avonturen dan is dit de link www.ambroosje.waarbenjij.nu
Ma 1 december
Aankomst Amber, dagje Manly (deel van Sydney waar ik eergisteren was geweest (zie reisdag 1) en ik niet meer wist hoe het deel heette.

Di 2 december
Taronga Zoo, Sydney Aquarium, december plannen

Wo 3 december
Dagje Manly

Do t/m zo, 4/7-12-2008
Een toch naar de Blue Mountains(www.ozexperience.com) waarbij we op maandag door de Blue Moutains gaan wandelen en onder andere de Furber Stairs Walk gaan aflopen en de Three Sisters gaan bekijken. Vrijdag gaan we de Jenolan Caves bekijken, maar e horen morgen pas of het doorgaat in verband met een minimum aantal mensen dat zich moet aanmelden wil de grottentocht doorgaan. Anders gaan we paardrijden :S... Op zaterdag gaan we abseilen en klimmen in en rond een canyon.We wilden eigenlijk de "empress canyon" doen waarbij je kon zwemmen en van watervalletjes kon glijden, maar deze route was in onderhoud ofzo waardoor het helaas niet door kon gaan. Nu gaan we een andere doen. Op zondag hebben we een rustdagje in de Blue Mountains en 's avonds rijden we weer terug naar Sydney waarbij we nog een nachtje in het hostel doorbrengen.

Ma t/m vrij, 8/12-12-2008
Deze dagen hebben we surflessen (www.wavessurfschool.com.au) waarbij we leren surfenop de stranden die we tegenkomen terwijl we tegelijk onderweg zijn naar Byron Bay.

Za en zo, 13/14-12-2008
Op deze dagen hebben we een paar rustdagen waarbij Joan op zaterdagochtend een skydive (www.skydivebyronbay.com) gaat maken. Ik had daar wat minder behoefte aan omdat het ten eerste duur is en ten tweede lijkt het me wat minder leuk om te doen en ten derde lijkt het me voldoende om deze vakantie een angst een beetje te overwinnen! Op zondag vertrekken we met de bus, geloof ik, naar Brisbane en van Brisbane vertrekken met het vliegtuig, geloof ik, naar de Whitsunday Islands.

Ma t/m wo, 14/17-12-2008
Eenmaal aangekomen op de Whitsundays maken we een zeiltocht langs dit/deze eiland(en) en kunnen we snorkelen en zeekanoen (www.beaches.com.au).

Do en vrij, 18/19-12-2008
Op donderdag zijn we in Airlie en vertrekken we 's avonds met de bus naar Hervey Bay. De zondag arriveren we in Hervey Bay waar een overnachten.

Za t/m ma, 20/22-12-2008
OP deze dagen maken we een self-drive safari op Fraser Island waarbij we met een fourwheeldrive een tour maken op Fraser Island, samen met nog 18 anderen, om te camperen in de bush, de omgeveing te verkennen, kangaroos te zien en wellicht te voederen en misschien wel een koala te knuffelen (www.beaches.com.au).

Di t/m vrij, 23/26-12-2008
OP dinsdag komen we aan in Brisbane waar we tot en met vrijdag blijven zodat we nog rustig alles kunnen inpakken voor onze vlucht naar Hongkong. Tevens kunnen we nog onze cadeautjes kopen voor onze geliefde mensen in Nederland! En we vieren natuurlijk kerst in Brisbane waarbij we proberen om de Zoo te bezoeken om met koala's te knuffelen en een krokodil vast te houden. Ook gaan we misschien nog een avondtour doen met speciale brillen waarbij je makkelijker nachtdieren kunt zien. Op vrijdag vertrekken we naar Hongkong!

Za t/m ma, 27/29-12-2008
Deze dagen zijn we in Hongkong waar we eerst natuurlijk Joans verjaardag gaan vieren en we maken er een groots feest van! De rest van de dagen gaan we Hongkong verder bekijken, denk ik...

Di en wo, 29/30-12-2008
Op dinsdag komen we aan in Bangkok waar we de rest van de tijd natuurlijk de dagelijkse dingen doen als slapen, eten en dergelijke. Verder gaan we natuurlijk Bangkok zelf bekijken, mits de "ruzie" over is natuurlijk en wij rustig kunnen landen!

Wo 31-12-2008
Als alles voorspoedig verloopt en er geen problemen zijn komen we om 9.00 uur aan op Schiphol waar we natuurlijk een groots onvangst verwachten :P!!!

Veel liefs

PS. In verband met onze activiteiten kan het voorkomen dat we misschien wat minder tijd en mogelijkheden hebben om onze avonturen te typen.

  • 03 December 2008 - 20:16

    Jessica:

    Lieve Miss JJ,
    Zoals je ziet ben ik heel erg brutaal geweest en heb de reisplanning van jullie die Amber op haar site heeft gezet ook bij jou er op gezet. Zodat dat iedereen kan mee genieten.
    En een verwijzing naar Amber haar site op jou site.
    Maar je wordt vast niet erg boos op mij, hoop ik dan maar. Jullie hebben een spannende planning gemaakt, echt onwijs gaaf. Ik ga alles natuurlijk weer op de kaart volgen en aantekenen. Ook fijn die site verwijzingen van alles wat jullie gaan ondernemen. Ik hoorde van Mama dat jou skydive ook op dvd wordt gezet, hou je er dan rekening mee dat je niet moet kosten richting cameraman? (grapje) Jou kennende zal je het hele gebeuren wel koelbloedig ondernemen.Nou ik weet het wel de volgende keer als je in Aussie zit, dan wordt jij mijn reisleidster, alleen zal ik geen skydive gaan doen.
    We kijken dan natuurlijk ook heel erg uit naar al die spannende (en vele geheugenkaartjes vol) foto's.
    Nou ik stop eerst maar weer en wacht weer vol spanning op je volgende verhalen cq telefoontjes, voor zo ver je daar dan tijd voor hebt met deze planning.
    Geniet lekker en heel veel plezier.
    Liefs en knuffies Jess

  • 04 December 2008 - 12:41

    Franka En Kees:

    Hoi Joan,

    zo te lezen hebbem jullie nog genoeg te doen deze maand in Aussie. Nog heel veel plezier en geniet nog maar even want voor je het weet ben je weer in het kikkerlandje aangekomen. Nou dit jaar is toch wel erg snel gegaan. Zo vertrek je en zo ben je alweer terug.

    Nou tot gauw, liefs ons twee.

  • 04 December 2008 - 17:48

    Oma H.:

    Lieve Joan, heb net een berichtje op de site van Amber gezet, want ik kan "mee-lezen" omdat ik de site van mama heb door gekregen. Hopen dat Amber het niet erg vindt!! Wat zijn jullie leuke dingen van plan. Dat wordt volop genieten deze weken! In gedachten reis ik met jullie mee, reken maar. Hier is het iedere keer aan het sneeuwen en er waait een koude wind, koester de warmte dus nog maar heel goed! Lifs en een dikke kus.

  • 04 December 2008 - 18:35

    Rik & Diana:

    Zo zeg, dat wordt me een trip zeg. Geweldig om te lezen, laat staan dat jij diegene bent die de trip gaat maken. WAUW.....dat wordt echt afkicken voor jullie dames. De warmte, de cultuur, de (gast)vrijheid, de natuur en het avontuur.
    Wij wensen jullie een geweldig maand toe. Maak er wat moois van en wij horen en zien natuurlijk graag in het nieuwe jaar wat jullie hebben gezien en gedaan.
    Een goede afsluiter van dit jaar denk ik zo. Rik en ik moeten het doen met een citytrip Praag volgend week. Liefs en tot over een paar weken,
    Rik en Diaan

  • 05 December 2008 - 22:51

    Elly:

    Hey joan,
    Nou als ik lees wat je nog van plan bent, heb je het nog druk!
    Volgens mij is het jaar te kort voor jou!!! Geniet er dus nog maar flink van,en volgens mij heb jij je jaar ten volle benut!! Kheb zeker bewondering voor al je moed en doorzettings vermogen.Met zoveel ervaring in overleven, kom jij een heel eind in je leven!!! meid koester de zon nog eventjes en have lots of fun!!!
    liefs

  • 11 December 2008 - 10:38

    Yvonne:

    Heej meis!

    Wat een super vakantie met Amber!!! En dat abseilen!!! Dat je als laatste bent gegaan!!!! Ik zou ook ooit abseilen, maar dan wel op voorwaarde dat ik als eerste zou gaan want ik wilde niet iedereen over de rand zien stappen... Helaas of gelukkig (ben ik nog steeds niet uit...) dufden een heleboel helemaal niet.
    En hoe waren de surflessen en het skydiven? Wat ben je toch een bikkel!
    Heeeeel veel plezier de laatste daagjes!
    Wat een geweldige reis is dit geweest! Dat neemt niemand je meer af!!
    Tot gauw!Ik ben er niet op Schiphol dit keer; een nachtdienst op Oudejaarsdag valt niet te ruilen...
    Zie je Oudejaarsavond!!!!
    Kussie!


  • 13 December 2008 - 21:40

    Jessica:

    Hey Miss JJ,
    Gaaf je sprong uit het vliegtuig op 14000 feet, wat volgens jou ongeveer 4,1 km hoog is voordat je grond raakt en je een vrije val hebt van een minuut.En je hebt Mama even flink de stuipen op het lijf gejaagd. Ze dacht toen je belde dat je vlak daarna de sprong ging maken en zij juist niet wilde weten wanneer je ging springen.Ik zelf zou er never ever over denken om een sprong uit het vliegtuig te maken ook niet met een instructeur. Jij hangt buiten het vliegtuig en die man zit nog in het vliegtuig nehh, niks voor mij. Maar jij vond het super gaaf! ik vond het in ieder geval geweldig om je verslag van je sprong te horen . Je wordt echt al zo'n snelheids duivel daar in Aussie. Snelle boten, snel abseilen,rodeo,quad, surfen en skydiven. we kijken heel erg uit naar de foto's en video opname van je sprong. Heelveel plezier in jullie volgende avontuur en tot horens. Nog ander halve dag werken en dan ben ik vrij en ga ik helemaal uitkijken naar 31 dec.
    liefs Jess

  • 27 December 2008 - 12:34

    Franka En Kees:

    HIEP HIEP HOERA!!!!!

    Joan van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!

    Tot gauw lief ons twee.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 49659

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: