Nieuws uit Hughenden - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Nieuws uit Hughenden - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Hughenden

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

12 Maart 2008 | Australië, Hughenden

Lieve lezers uit het verre land! :P

Hier maar weer een verhaaltje van mij. Het is lang geleden dat ik voor het laatst geschreven heb, al hebben jullie wel wat meer foto's gezien. Helaas heb ik er deze keer geen goede smoes voor als het ontbreken van internet of te veel te doen. Nee, ik heb deze keer zo lang niet geschreven omdat ik gewoon simpel weg niks te vertellen had. Nog steeds niet eigenlijk, maar ik kan goed genoeg kletsen om toch nog iets op te schrijven. Ik kan jullie wel alvast verklappen dat het lang niet zo spannend zal worden als mijn laatste verhaal.

Het enige dat ik doe hier is 1 keer in de 2 dagen kook ik voor ons drieen. Verder gaan we minstens 1 keer in de week naar de stad (Hughenden). Aangezien Jim niet meer mag rijden, want vanwege zijn ziekte heeft de dokter zijn rijbewijs ingenomen, rijdt of Nadine of ik naar de stad. Het is zo'n 3 kwartier rijden van het huis naar de snelweg, en dan nog een half uur over de snelweg naar Hughenden. Naar onze begrippen een lange tijd, maar voor hier is het vrij normaal. Ik geloof dat dat wel het spannendste is dat we doen. Af en toe gaan we naar "schrubby yards", een weiland van Jim die aan de andere kant van de berg ligt, waardoor het ongeveer een uur duurt om er te komen.
Elke dinsdag en vrijdag wordt de post gebracht en die gaan we dan ophalen. De postbode brengt de post zo ver als onze brievenbus en onze brievenbus is zo'n half uur rijden met de auto. Dat zijn zo'n beetje de klusjes die we doen. Sommige zullen zeggen: Wat heerlijk!!!! Lekker niksdoen en betaald krijgen!! Maar ik moet eerlijk zeggen, wat werk doen zou echt een welkome afwisseling zijn, want met 3 mensen 24/7 opgesloten zitten in 1 huis is echt niet leuk! Iedereen verveelt zich en mensen die zich vervelen worden chagarijnig en de rest kunnen jullie zelf wel bedenken... ;)
Voor degen onder jullie die zich afvragen wat voor een dieren ik hier zie, is hier een klein stukje. Een paar dagen geleden keek ik uit het raam, en zie ik daar zomaar 3 kangoeroo's voorbij hippen! En op een van onze tourtochten naar de stad zagen we iets op de weg voor ons lopen. Het leek een beetje op een hond met een rode vacht. Het was een dingo! Hier een stukje over de dingo:
Dingo's zijn verwilderde huishonden. Dit kan al 10.000 jaar geleden gebeurd zijn, in ieder geval lang voordat Westerlingen Australië ontdekten en koloniseerden.
Dingo's leven in vergelijkbare groepen als wolven. Een groep jagende Dingo's kan kleine kangoeroes vangen en ook schapen. Dat laatste maakt ze niet erg geliefd bij de Australië. Om hun vee te beschermen heeft men enkele delen van Australië hermetisch afgesloten voor Dingo's met eindeloos lange rasters.
Dingo's vervullen ook een nuttige taak in Australië doordat ze helpen om het konijnenoverschot enigszins te beperken.


Wetensch. naam Canis dingo Engelse naam dingo Verspreiding Australië Voedsel konijnen, knaagdieren, wallabies en kleine buideldieren, vogels Lengte 70 - 110 cm, staart 20 - 35 cm Gewicht 9 - 20 kg
Nog over de spinnen die ik op de foto heb gezet, ze heten reuze wielwebspin en daar wat info over:
Van de wielwebspinnen - spinnen die het 'gewone' spinnenweb bouwen - is deze soort de grootste uit Amerika. Het vrouwtje is ruim tien keer zo zwaar als het mannetje. Ze weeft een erg groot web van bijzonder stevig zijde. Van verwante spinnen uit Nieuw Guinea wordt het web door papoea's zelfs als visnet gebruikt.

Dat waren denk ik wel alle beesten die wat interesse op kunne wekken... Als ik er aan meer denk, laat ik het jullie meteen weten! Verder met mijn verhaal:


Gelukkig komt er af en toe een verdwaald persoon aankloppen. Zo had de postbode pech, dus kwam hij even bij ons aan om de telefoon te gebruiken. Een paar dagen later hoorden we iemand aankomen, dus ik doe de deur open. Wat zie ik daar? Een agent netjes in pak, compleet met handboeien en wapen en weet ik veel wat. Opeens zie ik het: zijn broekspijpen zijn tot halverwege zijn kuiten opgerold omdat zijn voeten en enkels bedenkt zijn met modder! Het hele plaatje was zo grappig in mijn ogen dat ik mijn lachen niet in kon houden! Gelukkig had deze agent een goed gevoel voor humor...
Achteraf bleek dat hij door een grote plas op de weg was gereden. Wij hadden er al lang geleden een weg omheen gemaakt (de zogenaamde 'wet road' en 'dry road'), maar de agent dacht dat hij er wel doorheen kon. Het bleek dus niet zo te zijn. Hij moest vervolgens de auto uit om de 4-wheel-drive aan te zetten, het feit dat ie midden in de plas vastzat verklaarde de bemodderde enkels.
Het interssante komt pas als je weet waarom de agent de moeite nam om naar ons toe te komen. De dokter van Jim heeft niet alleen zijn rijbewijs ingenomen maar ook zijn vergunning om vuurwapens in huis te hebben. Jim is het daar niet mee eens, en heeft een paar wapens achter gehouden en de rest ingeleverd. Meneer agent kwam om deze wapens vragen. Jim ontkende echter dat hij ze nog had. Met als gevolg dat de agent beloofde terug te komen met een paar colega's om het hele huis te doorzoeken!
Tot op heden zijn ze nog niet langsgekomen, maar ik vermoedt da ze een huiszoekingsbevel nodig hebben. Dat kan hier waarschijnlijk wel lang duren aangezien het altijd al lang duurt, maar hier in de middle of nowhere zal dat alleen maar langer zijn.. Dit was het spannendste wat er gebeurt is!:D

Ik heb laatst weer post gekregen, en wat zat daar voor mij bij?? Een kaartje van Roos, een brief van Anne, een brief van opa en oma en een kaartje van mama en Jessica!! Uit de grond van mijn hart, allemaal heel erg bedankt!!!! Ik vond het allemaal heel erg lief, en nu moet ik natuurlijk weer terug schrijven!! Wat ik natuurlijk graag doe :P ;) :D

Dit was het wel weer zo'n beetje. Heel erg veels liefs uit het nog steeds zonnige Hughenden!

Miss JJ


  • 12 Maart 2008 - 11:35

    Jessica:

    Howdie Miss JJ,

    Het stukje staat er weer op. Met Sam strak aan mijn zij ben ik dit stukje aan het plaatsen en lezen. Ik ben hem aan het vertellen wat zijn vrouwtje allemaal weer mee maakt in het verre Aussie. Het weer is hier op dit moment slecht. Er is weeralarm af gegeven en fietsers en auto's met aanhangers worden aan geraden niet op de weg te gaan tussen 10.00 uur en 15.00 uur. Het stormt dus behoorlijk. Windstoten tussen de 90 en 120 km.
    Ik heb Sam goed vast gehouden met het uit laten.
    Verder zijn we van het weekend aan het klussen geweest in het nieuwe huis van Marleen en Madelein. Een eruug leuk huisje in Nijmegen. Alles was al over gebracht door een verhuisbedrijf, ik hoefde alleen maar spulletjes in elkaar te zetten en ophangen.
    Oja en je moet de groeten hebben van de Oma van Tommy van de begraafplaats. Dan weet je het wel,ik weet niet hoe zij heten namelijk.
    Nou ik ga stoppen want ik moet weer aan het werk en ga proberen op de fiets naar de begraafplaats te fietsen, vanmiddag ook weer een begrafenis.

    Een hele dikke knuffel van Sam en van mij en tot horens.
    Sam & Jessica

  • 12 Maart 2008 - 13:14

    Inge:

    Hoi Joan!!!
    Misschien saai op het moment, maar als je iets mee maakt is het wel weer heel appart! 't lijkt me toch niet zo'n prettig idee dat er misschien een huiszoeking aan gaat komen. Maar goed.
    Hier in Leiden waait het idd ook behoorlijk, maar ik zat net wel op de fiets (rond half twee) en dat ging nog wel aardig (in de stad dus). Ik weet eigenlijk niet of hier ook een weeralarm is afgekondigd... hm.

    Ik heb afgelopen week een hospiteeravond voor vanavond moeten organiseren. Op onze gang komen maar liefst 2 kamers vrij en de rest had geen tijd om zich er mee bezig te houden... Ik vind het behoorlijk spannend, want zelf heb ik maar 1 echte hospiteeravond gedaan, en aan deze kamer kwam ik toevallig. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden vanavond.

    Verder ben ik gister voor het eerst met Ferry zijn familie (hele familie, opa oma etc!) uit eten geweest. Zijn opa was namelijk jarig! Was erg grappig, moet je voorstellen: een hele lange tafel met allemaal mensen (gokje: >30). De meeste had ik gelukkig al een keer gezien maar ook een aantal niet (laat staan dat ik de namen ken:P). En ik was de enige vegetarier! Het was een befet waar je het vlees ed zelf nog op een grote plaat moest bakken. En ik was dus de enige die de rouwe dingen appart op tafel kreeg!!! Ik voelde me behoorlijk een buitenbeentje, maar goed, het was wel grappig.

    M'n bonsai-boompje leeft nog das ook positief :D. Beetje jammer is dat het niet zo heel goed gaat met de studie maar goed, we zien wel.

    Groeten aan de anderen in huis, en doe lekker een spelletje, maak een tekening van het landschap of lees een boek. Vermaak je iig lekker verder!!!

    Liefs uit Leiden,
    See you,
    Inge

  • 12 Maart 2008 - 16:14

    Lieuwe En Alie:

    Hallo Joan,We hebben je brieven weer eens door gelezen,en je foto"s bekeken. Prachtig hoor, weids en met mooie vergezichten.Een bestaan daar in de rimboe lijkt me toch erg eenzaam,overal ver van af en net wat je schrijft je bent helemaal op elkaar aangewezen en dat kan ook vervelend zijn soms.Maarje hebt het noch goed naar je zin daar,heerlijk mooi weer, verveeld dat nooit? denk het niet he.We zijn weer met H en Zw en kinderen op wintersport geweest in Oostenrijk. Het leek wel zomer 20"c op het balkon.Boven kon je echter goed skien volgens de verhalen,ik heb niet geskied ik heb noch steeds last van mijn knie door een val vorig jaar, vandaar.Joan veel plezier verder, wij blijven ook via pa en Yvonne wel op de hoogte van je wel en wee daarginds. De groeten en tot horens.Kus en knuffel van ons uit het natte en winderige Hoogeveen---Daaaag.

  • 13 Maart 2008 - 16:24

    Oma H.:

    Lieve meisje, gisteren kon ik met geen mogelijkheid op je site komen maar vandaag lukt het gelukkig wel! Ik heb maandag het boekje gepost en hoop nu maar dat je het snel zal krijgen en natuurlijk veel plezier ermee. Er zijn wat moeilijkheden met mijn email en daardoor krijg ik het niet door dat je weer een bericht hebt geplaatst, maar.... gelukkig is daar mama en die laat het me bijtijds weten!! Realiseer je je wel goed hoe apart je leven is daar op die farm ondanks het saaie? Zoiets maak je bij ons echt niet mee, dat de politie voor de deur staat om naar wapens te zoeken! En dan tenminste nog 1 x per week naar Hughenden om de beurt in de ute mogen rijden...
    Vandaag weer naar de gym geweest en gelukkig was het droog, dus dat is boffen. Wel nog een stevig windje maar dat hoort er een beetje bij.
    Zondag gaan we (Jen, Ben, Mama, Jessica en ik) naar oom Dick in Utrecht, hij wordt dan 80 jaar en het is de eerste verjaardag zonder tante Greet. We zullen ons best doen om het toch een beetje plezierig voor hem te maken.
    Sterkte met al die spinnen om je heen en liefs met een dikke kus.

  • 18 Maart 2008 - 17:01

    Franka En Kees:

    Hoi Joan,

    hier even een reactie van ons twee, sorry een beetje laat maar we hadden weer een sterfgeval.
    Nu onze naaste buurman en motorvriend Adrie. Afgelopen week dus een heftig weekje gehad erg emotioneel allemaal.
    Maar met jouw gaat het erg goed zo te lezen. Lekker lui leven zeg en genieten van een mooie zomer daar in Aussie.

    Kees en Joop gaan lekker toeren op 2e paasdag, ik hoop dat ze lekker weer hebben. Ik heb helaas andere bezigheden die dag maar de volgende keer ga ik ook weer rijden hoor.
    Nou liefs van ons twee en tot mails............

  • 22 Maart 2008 - 15:51

    Papa & Yvonne:

    Heej Lievie!
    Ten 1ste: groetjes van Erik & Joost, die nu (even niet want hebben thee) jouw oude kamer aan het uitbreken zijn. Als koffiejuf & soepschepster ben ik er voor de morele ondersteuning.
    Gisteren hebben jouw papa, mijn papa & Henk een heleboel afgebroken en opa heeft alles weggebracht. En ik ben met Judith naar Utrecht geweest, oa naar het Aboriginal Art Museum. Nog een t-shirt voor papa gekocht; kan ie reeds in de mood komen (niet dat dat nodig is...)
    Inmiddels is jouw kamer niet meer als zodanig herkenbaar! De mannen hebben super gewerkt! Wij zijn hartstikke blij met ze!
    En inmiddels is Rick Paashaas aan het spelen bij de brandweer en begeleidt papa de kleintjes met eieren versieren, zie je het voor je?!
    Vraagje over de taal van de Aboriginals, misschien weet jij het of kun je er achter komen: het viel ons tijdens een film en op het enkele infobord in het museum op dat ze in hun taal weinig inhoudelijk vertellen en veel herhalen. Hebben zij een beperkte taalontwikkeling, meer gericht op beelden? Zij beelden wel veel uit met lichaamsbeschilderingen, dansen, schilderijen ed. Helaas is het museum niet gericht op de Aboriginals en hun leefwijze maar sec gericht op hun kunst, vandaar dat we dat daar niet konden achterhalen. Je kunt er wel veel kunst kopen, dat vond ik wel weer leuk.
    Is Charlotte inmiddels gearriveerd?
    Wat doe je bij die "schrubby yards" als jullie daar heen gaan? Kun je nog wel wat Jillaroo-e-ren daar?
    Ben je inmiddels helemaal ingeburgerd in de taal?
    Nou, over leuke dingen dromen voortaan!!!! Veel fun met Jim, de politie en Charlotte!
    Big hug!

  • 23 Maart 2008 - 19:17

    Joost:

    sow,
    voor jou is terugkomen er niet meer bij ;-)

    althans, niet in je oude kamertje! :-)

    gister lekker alles gesloopt!

    veel plezier daar!

  • 24 Maart 2008 - 14:00

    Wim,marion En Menno.:

    bedankt voor de kaart !!!!!!!!!!!!

  • 24 Maart 2008 - 16:57

    Jess:

    Howdie miss JJ,

    Zo maar weer eens een berichtje van hier. We zijn natuurlijk redelijk op de hoogte na het chatten maar toch zomaar even een berichtje. Nou ik heb net even een ovenhandschoen die we gebruiken voor de hout kachel buiten gedoofd. Mam had er net een blok hout in gedaan maar ook de handschoen aan gedaan met vuur. Dit niet door hebben en de handschoen in de hout bak gelegd om vervolgens gezellig met Jenneke aan de telefoon te kleppen. Ondertussen rookte de handschoen verder en was de kamer al lichtelijk blauw.
    Goed dat ik nog steeds een beetje het brandweervrouw in me heb. Anders had Papa hier nog op de stoep gestaan.
    Tenminste als hij dienst had gehad. Mama was helemaal druk in de ban met Jen over Aussie.
    Ik ga samen met Rick en eventueel Joanne Mama, Oma en Jen & Ben naar schiphol brengen.En 5 april hebben we een fotoavond bij Lucienne over haar reis in Aussie. De motorrit 2e paasdag is dus door het slechte weer niet door gegaan. Wij zijn de 2e paasdag naar de dierentuin gegaan. Was gelukkig erg rustig en tegen de tijd dat het echt druk werd zijn we weer gegaan. We hebben het nieuwe ijsbeertje nog niet gezien, zou alwel buiten zijn maar vandaag was hij niet te bewonderen. Verder lekker rustig aan gedaan. Lekker met Rick aan het kletsen geweest via msn en het weer klaart hier weer op na enkele sneeuwbuien.
    Nou dan stop ik maar weer en het wordt wel weer tijd voor nieuwe leesvoer van jou voor ons (alle nieuwsgierige lezers).
    We gaan zo Sam ophalen bij Corrie waar hij even heeft proef gedraaid voor het logeren in april,mei als mama naar jou gaat.
    Nou heel veel liefs en de hartelijke groetjes aan Jin en Charlotte.
    Liefs Jess

  • 26 Maart 2008 - 07:42

    Lucienne:

    Hey JJ,
    Bedankt voor je kaartje. Joooh, echt wel weer ff wennen hier, alleen al het temperatuurverschil, brrr. De eerste dagen in bed de sokken nog aan gehad.
    Van Dien en Jes begreep ik, dat je lang niet altijd bereik heb met je mobiel.
    Vandaar dat je waarschijnlijk sms-jes niet hebt gehad van mij :-(.
    Ik ben nu druk bezig m'n foto's uit te sorteren, da's meteen nog lekker nagenieten van de vakantie.
    Sinds ik terug ben heb ik nog niet op de fiets gezeten. Afgelopen zondag samen met Roos wezen wandelen. Komende zondag zien dat we weer met het cluppie op de fiets stappen.
    Hoe is het nu met je engels, denk je al in het engels? En praat je al Nederlands met een accent?
    Kun je bij jou in de omgeving een beetje atb-en?
    Nou, benieuwd, wanneer we weer een vervolg krijgen op je verhalen.
    Cheers,

  • 30 Maart 2008 - 20:30

    Elly:

    hey joan,
    Twordt nu wel weer tijd tijd voor nieuw leesvoer,voor ons hier allemaal.
    Ik ben tenminste errug nieuwsgierig of je al een beetje meer actie hebt daar!
    En natuurlijk over het geweren verhaal en de afloop daarvan!

  • 03 April 2008 - 08:10

    Even Voor Iedereen!:

    JJ is even niet bereikbaar of in staat verhaal te doen want ze is nu een paar dagen echt aan het Jillaroo-en in the middle of nowhere!
    Spannend!!!!

  • 03 April 2008 - 08:12

    Yvonne:

    Ben zooooooo benieuwd naar dat avontuur!!!!!
    Byebye!

  • 08 April 2008 - 16:37

    Franka En Kees:

    Hoi Joan,

    nou wij zijn ook aan het slopen hoor, dus niet alleen je vader en Yvonne.
    De hele badkamer gaat op de schop, alles is er uit gesloopt.
    We krijgen lekker een wirlpool een nieuwe douchecabine en een dubbele wastafel en allemaal nieuwe tegels.
    Best spannend en Kees gaat dit allemaal maken maar niet zo spannend als bij jouw denk ik.
    Bevalt het een beetje in de rimboe?

    Papa en Yvonne waren vorige week nog eventjes bij ons was heel gezellie.
    Nog even en de familie komt bij je langs.
    Veel plezier straks met zijn allen en weer een lieve groet van ons twee...............

  • 13 April 2008 - 09:28

    Amber:

    Hai Joan,

    Hoe is het nu? Al een beetje bijgekomen van je avontuurtje in de rimboe? Ik hoop voor je dat het wat spannender was dan wat je normaal doet!
    Hier is alles verder nog hetzelfde als een paar weken terug, al ga ik dus binnenkort stage lopen en heb ik een paar dagen terug te horen gekregen dat ik naast mijn stage ook nog het blok "leiding geven" op school volg, dus het wordt een drukke periode...
    Ik laat je spoedig weten hoe mijn eerste stageweek is verlopen en of ik dit heb overleefd!!!

    Liefs

  • 27 April 2008 - 12:11

    Corrie:

    Hai meisie, hoe is het een tijdje niet geschreven maar nu ik het dan. Als het goed is is je moeder nu op weg naar je toe, en mogen wij op een hele lieve hond passen, wat we maar al te graag doen. Sam is gisteravond gebracht, en heeft het zo te zien aardig naar zijn zin, hij is al aardig bruin geworden door de zon die momenteel hier volop schijnt. Straks gaan we even naar een verjaardag toe, (Yvonne en paps) kunnen we ook buiten zitten, ik denk dat ik uit jou naam een ieder de groeten zal kunnen doen. Ik heb van de week ook met mevr. van Maane thee zitten drinken en over jou gehad. Ze zal als ze van mij de wissel koers heb gehad het geld over maken. Theo zit op het moment in Italie voor school en Robert is eerst evn naar de verjaardag en gaat dan werken, net zoals Lilian, die nog bij Robert is. Zo meid nu weet je heet weer een beetje en tot de volgende keer Corrie

  • 27 April 2008 - 18:05

    Elly:

    Hey joan,
    Spannend, mam komt naar je toe!
    Wat zal je je daarop verheugen!!
    Ik wens jullie dan ook een supertijd toe!!!
    Geniet ervan met zijn allen!!
    Kben natuurlijk dan ook super benieuwd wat jullie met zn allen gaan beleven, stuur je wel een verslagje voor ons allemaal?!
    Have fun en dikke kus, de visjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hughenden

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 49677

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: