Live from Hughenden Miss JJ - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Live from Hughenden Miss JJ - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Live from Hughenden Miss JJ

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

17 Februari 2008 | Australië, Hughenden

Lieve iedereen!

Ten eerste gecondoleerd voor Kees en Franka! Het is nooit leuk om zoiets te hren, en Canada is misschien een beetje ver weg om op de begrafenis te komen, of willen jullie toch gaan?

Mijn lieve vader was al zo goed geweest om tijdens ons telefoon gesprek aantekeningen te nemen en deze direkt op mijn site te zetten (papa bedankt!!:D), maar nu is het weer mijn beurt! Dus hier weer een verslagje van mijn laatste dagen in Tamworth tot nu!

De rest van de tijd in Tamworth was gevuld met veel van hetzelfde als de eerste paar dagen: gewoon lekker doen waar we zin in hebben! Lezen in het park, naar de bioscoop, smoothies drinken en omdat het weekend er weer was gingen we natuurlijk ook naar de pub om lekker gek te doen op de dnasvloer! En met gek bedoel ik ook echt gek! Helaas waren we een soort van vers vlees voor de dudes daarzo, iets wat niet echt leuk is aangezien het grootste gedeelte oud en lelijk was en ze ons maar niet met rust lieten. Hier hadden we iets op gevonden door 1 van de jongens uit het hostel mee te nemen en vervolgens te gaan dansen naast de uitsmijter! :D:D:D Al met al was het erg gezellig en hebben we lekker gelachen!
Maar aan al het goede komt een eind, zo ook aan onze tijd in Tamworth...

Zondag avond vertrok onze bus naar Brisbane. Het zou een lange nacht worden, want erg comfortabel is zo'n bus natuurlijk niet! Gelukkig viel het wel mee en konden we toch een soort van comfortabel liggen: met het hoofd tegen de ruit en de benen over het gangpad op de stoel die daar stond. Ik hoop dat jullie me kunnen volgen, maar het kwam er op neer dat we ieder drie stoelen in gebruik namen :D ;P!!!!! Gelukkig was het erg rustig dus niemand die last van ons had...
Eindelijk aangekomen in Brisbane zouden we eigenlijk opgehaald worden door Harry, een Duitse vriend van Charlotte. Deze moest alleen werken en aangezien hij op een uur rijden buiten Brisbane woonde konden we er niet zo maar even naar toe lopen. Na onze bagage gedumpt te hebben bij de balie van Greyhound, zijn we de stad in gegaan voor ontbijt en wat rondkijken in de stad! Daar zagen we ook een aboriginal winkel waar je gratis didgeridoo les kon krijgen (jippie!). Daar hadden we die dag geen tijd meer voor, maar dat zouden we nog doen!
Dinsdag gingen we met de trein weer de stad in en weer een beetje rongehangen en 's midags besloten we om onze haren te laten knippen, want voor ons beiden was het hoog tijd. Dat was duidelijk te merken aan de kapster die nogal misprijzend naar mijn haar keek en overenthousiast te werk ging. Eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er zeker wezen! En volgens haar had ik meteen haar hele dag goedgemaakt door het verschil. Ik quote: "You looked awful when you came here, but now you look gorgeous! You just made my day!!" Nou dat geeft een mens weer een goed gevoel over zichzelf! :P
Woensdag, onze laatste dag, zouden we eindelijk onze didgeridoo les krijgen! Het eerste wat we deden was naar die winkel gaan om het op te eisen. Heel vriendelijk vroegen we aan het meisje achter de balie hoe we onze les konden krijgen. Meteen keek het meisje ons heel erg sip aan en begon zich te verontschuldigen. Wat was nou het geval? Het was sorrydag die dag, dat wil zeggen dat de overheid sorry zegt tegen de aboriginals van de gestolen generatie. De gestolen generatie is de generatie die door de overheid van hun ouders is weggehaald en naar school werd gestuurd al vanaf zeer jonge leeftijd. Het idee was om zo de aboriginals zich te laten aanpassen aan de moderne cultuur. Het probleem was alleen dat de aboriginals dit niet wilde. Vandag was de dag dat ze sorry zegden. Met andere woorden, de gene die de les zou geven was op de sorrydag, dus sorry! maar geen les. Verdorie! Dus de rest van de dag maar weer niks gedaan! Al heb ik wel een geweldig boek gekocht met alle werken van Jane Austen erin! Voor degene die het niet weten, ik ben een ongelooflijke fan van Jane Austen! en het kostte me maar 20 euro!:D

Donderdag was het vroeg op, want mijn vliegtuig naar Townsville zou vertrekkken! Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, al was ik misschien wel erg vroeg op het vliegveld... Maar beter te vroeg dan te laat! Aangekomen in Townsville vond ik al snel onderdak in het hostel genaamd Reef Lodge. Dat was het hostel dat het dichtst bij de bus terminal lag zodat ik niet al te ver hoefde te lopen. Met een schuttelbus werd ik naar het hostel gebracht. Tussen haakjes het is echt heel erg warm en vooral benauwd daarzo, ik had moeite met gewoon ademen! Zoals papa al had geschreven sliep ik op een 6 persoons kamer met 5 andere jongens, de zevende hemel!! :P
Verder waren er veel andere jongens in het hostel en maar 3 andere meiden, van wat ik heb gezien! In Townsville heb ik niet veel gedaan. Ergens gegeten en wat in de hangmat gelegen.

De volgende ochtend vroeg op en naar de bus gestrompelt, want helaas koelt het niet af 's nachts en wordt het ook niet minder benauwd.. Maar alles ging goed :D. Met de bus reden we naar Charters Towers, hier maakte we onze eerste stop om mensen af te leveren en op te pikken. Na dat we dat gedaan hadden, ging de bus niet verder. Door de microfoon informeerde de chauffeur ons dat hij een telefoontje had gekregen van de baas dat we niet verder konden, want door overstromingen was de weg naar Mt Isa en dus ook Hughenden, afgesloten! Hij wachtte op nog een telefoontje om te horen of we daar bleven, of we terug zouden rijden of dat we het toch zouden proberen op een of andere manier. Na een hele tijd kreeg hij eindelijk een telefoontje. Iedereen van de bus keek ingespannen naar de chauffeur om te zien of we iets van zijn gezicht af konden lezen, helaas niet. Vol spanning wachtte we op het einde van het gesprek, maar hij nam de tijd voor hij eindelijk zei: "Looks like we are heading west!" Met als gevolg dat er een klein gejuich opsteeg aan de wachtende mensen!
De weg was inderdaad hier en daar overstroomd maar nks waar we niet gewoon door heen konden rijden! eindelijk aangekomen in Hughenden zouden we eerst de mensen droppen en dan zou de rest wat gaan eten bij de volgende stop even buiten Hughenden. Hij stopte voor de eerste keer, maar hij laadde mijn rugzak maar niet uit, dus ik vroeg aan de beste man of dit de stop was. Zijn antwoord was: nee, die komt zo. Waarop ik weer de bus in ging. Even later stopte hij weer, even buiten Hughenden en zei ons over een half uur terug te komen want we gingen eten! Ik vroeg hem waarom hij me dan niet bij de vorige stop had afgezet! Uiteindelijk bleek dat er een misverstand was want hij had gedacht dat ik de eet stop bedoelde! Gelukkig was hij zo goed om mij terug te rijden naar de stop in Hughenden en me daar te droppen! :D:D Eind goed al goed zou je denken, maar helaas was er daar niemand om mij op te halen! Geen Gentleman Jim (mijn baas). Gelukkig kwam er iemand naar mij toe en die vertelde mij dat ik naar Diana moest vragen in een of ander gebouw, zij zou mij verder helpen. Dat deed ik en zo kwam ik er achter dat er geen Jim te bekennen was omdat hij hier niet komen kon doordat de weg overstroomd was en hij dan vast zou komen te zitten in de modder. Het is namelijk 40 kilometer van zijn huis naar de hoofdingang over een zandweg! Gelukkig wisten zij wel raad! We halen er gewoon een helicopter bij! :D:D
Inderdaad een hele belevenis! Twee helicopters, 1 voor mij en 1 voor mijn bagage en wat boodschappen voor Jim! Het was echt supergaaf! Ik heb inderdaad door een regenbuitje gevlogen, niet omdat het moest maar omdat ik dat wel eens wilde zien! Howel er geen deuren zaten in de helicopter werd ik gelukkig niet nat! Toen ik aan de piloot vroeg of we nou zo langzaam gingen of dat het aan mij lag, zei hij dat ie me wel eens zou laten zien hoe hard we gingen! We gingen heel erg laag vliegen en inderdaad, toen kon ik zien hoe hard we vlogen!! Dat was erg hard.. :D:D Het blijkt dt ze deze helicopters ook gebruiken voor het bijeendrijven van het vee. Angezien het land van 1 boer erg veel is, die van Jim is zo'n 50.000 ha, gaat het veel sneller en wat overzichtelijker met een heli.

Na mijn kennismaking met Jim, een 70 jarige man met altzheimer, en Nadine een duitse backpacker en haar hond Cooper, voelde ik me helemaal thuis! We doen niet erg veel, al heb ik al wel 2 keer gereden op een paard. We moeten ons aanpassen aan Jims tempo en dat is niet erg hoog.. Gelukkig lijkt Jim me wel te mogen, wat een hele verbetering is op Bill ;) Ik heb vandaag op zijn 4wheeler gereden. Dat is een soort quad, maar dan met versnellingen! Ook mag ik gewoon in de ute rijden (met 4wheeldrive)! Moet eigenlijk wel aangezien Jim niet meer op de openbare weg mag rijden. Voor nu heb ik het in ieder geval erg naar mijn zin! Als jullie mij willen bellen, dan graag, want ik mis jullie best wel een beetje! Als het donker is kan ik toch niks meer doen, dus wees niet bang dat je stoort of iets dergelijks! Ik geloof dat ik alles wel zo'n beetje heb verteld, al heb ik misschien wat verhalen van het feesten in Tamworth weg gelaten... ;)

Heel veel liefs,
Miss JJ

  • 17 Februari 2008 - 11:11

    Elly:

    hoi joan,
    Wat is dat genieten van je verhaal!
    Je beschrijft het zo dat ik wel moet lachen of ik wil of niet! Wat beleef je veel en wat knap dat je alles neemt zoals het komt!Ik heb het al eerder gezegd, je bent een dappere dodo.En als ik het zo lees zit je op deze farm wel oke!Na ik ben zeer benieuwd wat je bij jim allemaal gaat beleven!!!
    groetjes elly

  • 17 Februari 2008 - 11:11

    Diana & Rik:

    Zo hé, wat een verhaal zeg. Die mega lange zandweg zag ik idd op Google Earth. Fijn te horen dat het allemaal zo goed geregeld wordt en je het zo ontzettend naar je zin hebt.
    Een hele dikke knuffel uit 't zonnige Wageningen.
    Liefs,
    Di.

  • 17 Februari 2008 - 14:55

    Amber En Wouter:

    Hai lieve Joan,

    Wat een verhalen weer, zo uit het mooie Aussie!!! Erg fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad en nu ook weer naar je zin hebt bij Jim!!! Ik bewonder je wel hoor, al die dingen die je doet, ik zou dat niet durven. Ik heb nog veel te vertellen over van alles en nog wat, van het werk tot mijn avonturen met Wouter (ik heb onze eerste Valentijnsdag ook weer overleefd ;))... Je kunt het binnenkort wel lezen op mijn weblogje... Ik wens je veel plezier in Aussie en ik sms je nog wel een keertje!!!

    Veel liefs,

    Amber en Wouter

  • 17 Februari 2008 - 17:26

    Oma H.:

    Mijn lieve wereldreiziger, wat een avonturen weer in zo korte tijd, het is niet te geloven!!! Zielig voor Jim dat hij Altzheimer heeft maar voor jou heel fijn dat je nu zonder bezwaar in zijn "karren" mag rijden. Zo houd je je rijvaardigheid meteen bij.
    Ik vergat vorige keer te vertellen dat ik afgelopen donderdag met Ben en Rick ben wezen eten bij Toledo, tapas hebben we gehad, en daar zagen we ook Diana en andere Rick. Het was erg gezellig vond ik.
    Het is een hele vooruitgang vergeleken bij Bill en ik hoop dan ook dat je je daar prettig mag blijven voelen en vaak kan paard rijden, ruimte is er in ieder geval genoeg!
    We hebben al dagen prachtig weer, het is wel koud maar iedere dag een heerlijk zonnetje. Nog een paar dagen en dan loopt de temperatuur weer op en dan zal er zeker wel regen gaan komen, daar komen we toch niet onderuit. Voorlopig is het nog genieten geblazen.
    Kun je in Hughenden internetten en heb je daar je site bijgewerkt? Leuk in ieder geval dat je je verhaal voort kon zetten en wij allemaal blij om de laatste berichten te lezen.
    Heel veel plezier op de farm, liefs en dikke kus.

  • 17 Februari 2008 - 20:57

    Jessica:

    Howdie miss JJ,
    Eindelijk weer beschikking over internet zowel voor jou als voor mij.
    Wij zijn net terug van wintersport, waar we schitterend weer hebben gehad, alleen maar een strakke blauwe lucht en heel veel zon.En wederom een mooie omgeving en een leuk ski gebied. Was wel heerlijk om er even tussen uit te gaan. Mama kan zich nu gaan verheugen op de reis naar Australië. Ook was onze verbazing groot dat we een mailtje van je kregen vanochtend waar je een giga verhaal op had geschreven. Terwijl nog maar twee dagen geleden Papa net een verhaaltje van jou op de site heeft gezet en nu dus weer een lang verhaal. Errug gaaf. Ook hebben we je natuurlijk gelijk maar even proberen te bellen alleen ging dat niet zo vlot als anders maar het is gelukt en Mama en ik hebben weer smakelijk zitten te lachen om al je verhalen. Het is absolut niet saai wat je daar allemaal mee maakt. Tevens heb ik natuurlijk bij je berichtje weer een foto grapje uit gehaald. Deze foto is tijdens onze wintersport gemaakt vlak voor het huis waar wij zaten daar is die een tijd aan het oefenen geweest met landen en op stijgen. Ben weer errug benieuwd naar de reacties van een ieder.
    Maakt je berichtje nog iets leefender.
    Je moet Mama er ook maar flink op wijzen als ze bij jou is dat er veel foto's gemaakt moet worden en dat ze daar niet alleen voor haar en jou lol is.Ook een beetje voor mij want ik ben er niet bij.
    (grapje) niet dat ik er niet bij ben maar dat er voor alhoewel ik het wel errug leuk zal vinden(veel foto's) Verder gaat hier natuurlijk weer z'n normale gangetje. Dinsdag weer aan het werk. Rick staat er nu beter voor die gaat komende woensdag weer met Huski weg, komt dan dinsdagochtend weer in Nederland aan en dinsdagavond gaat die weer weg met Huski. Wat hebben jullie eigenlijk maar een vreselijk en verschrikkelijk leven hé? Maar niet heus.Geniet er maar lekker van. Ik ga ook nog even genieten van een spannend boek en weer gauw tot horens!!
    Liefs Jess

  • 18 Februari 2008 - 09:21

    Roos:

    Super allemaal Joan, we willen zo met je ruilen denk ik...! En ongeloofelijk McLeod's Daughters he, zo'n heli voor in nood, en zo'n overstromings-probleem, mmm super lijkt me :-)
    Die warmte gaat wel wennen denk ik, zo in de Northern Territory.
    Hier gaat het super onee ik was een beetje ziek, maar verder gaat het erg goed en zijn Natas en ik net een weekendje naar Mechelen geweest (België kan ook erg buitenlands zijn hoor! Vooral de gemoedelijke sfeer ook) en nu ik nog vakantie heb ga ik deze week ook in m'n up mountainbiken aan zee, dusse het zijn ook mooie weken hier in het hollandse...
    Veel plezier toegewenst weer en tot laters!
    Liefs Roos

  • 18 Februari 2008 - 09:27

    Inge:

    Hoi Joan!!!
    Je verhalen zijn echt net het ideaal! :D
    Echt jammer dat die didgeridoo les niet door is gegaan.. maar ja. ;)
    Hiero is het koud!! (vind ik) Wel schijnt het zonnetje heel mooi, het is heel helder.
    Oeps, m'n broodjes staan al 10 minuten te lang in de oven... ai. (onder het zwart zijn ze toch wel lekker..)
    En ik moet je echt even vertellen over mijn valentijnsdag... Weet je nog dat er voor mijn raam (in leiden) een hele grote boom stond? Nou die hadden ze een tijdje terug zomaar omgehakt!!! En daar was ik heel verontwaardigd over.. Nu heb ik met Valentijn van Ferry een nieuwe boom gekregen: een bonsai :D Echt heel leuk :D
    Nog veel plezier, ik ga weer naar college!
    See you

  • 18 Februari 2008 - 10:36

    Opi En Omi:

    Wat ben je toch ver weg maar soms lijkt het ook wel dicht bij, want de berichten gaan maar heen en weer. We hoorden dat je weer richting koe melken en paard rijden gaat en wat gevlogen heeft, is dat wel leuk???? , stuif je over de prairie. Ik zie het al voor me. Hier is eigenlijk niets te beleven. Weldat hier veel griep heerst, dat zal bij jullie daar wel niet zoveel voor komen. Het is hier wel koud, s`nachts vriest het 5 tot 7 graden en overdag is het 4 tot 5 graden. Marjolein en Ed en Jardi, zijn in ondertrouw gegaan en verder heb ik geen nieuws meer. Tot de volgende keer en doe voorzichtig bij de bosjes mannen. Dag lieve meid groetjes Opi en Omi

  • 18 Februari 2008 - 19:23

    Wim Marion En Menno:

    Hoi Joan,
    Wat een verhaal weer zeg! Je maakt zo heel wat mee zeg.
    We zijn wel benieuwd naar je nieuwe "aussi" kapsel :)
    We hopen dat je het erg naar je zin hebt op deze farm. Maar zoals we kunnen lezen lijkt dat er wel op. Veel plezier verder en we kijken uit naar het volgende avontuur.
    Groetjes van Wim Marion en Menno

  • 18 Februari 2008 - 23:33

    Yvonne:

    Heej Meis,
    Heerlijk, zo'n dikke pil van Jane Austen!
    Momenteel wordt hier een gloednieuwe BBC bewerking van Sense and Sensibility in 3 delen uitgezonden. Nog niet gezien; ik neem ze op en ga ze alle 3 achter mekaar kijken. Kopje thee, wat te snoepen erbij... Heerlijk. De Vara was er in ieder geval enthousiast over. En uiteraard bewaren we het voor je!
    Verder sluit ik me helemaal bij Elly aan!
    Boel groetjes aan Jim, Nadine en Cooper!
    En Boel liefs aan jezelluf!

  • 18 Februari 2008 - 23:34

    Yvonne:

    Vergeet ik toch nog wat:
    heb je al een foto van je nieuwe coupe?!
    Daaaag!

  • 19 Februari 2008 - 12:36

    Lucienne:

    G'day JJ,
    Je hebt het ook lekker naar je zin, tof hoor. ik zit nu achter een betaal-pc. Je gooit er geld in en dan kun je internetten, grappig he. Nou, wie weet bel ik je vandeweek nog es ff. Je weblog is lekker uitgebreid hoor. Als ik terug ben in het kikkerlandje, (want eerlijk is eerlijk, ik ben ook wel weer graag bij alle lieve mensen daarzo), ga ik je site nog eens rustig nalezen.
    Heel veel plezier en blijf de boys van je lijf houden tot je echt een lief lekker ding tegenkomt oke?
    Dikke knuffel

  • 19 Februari 2008 - 17:36

    Franka En Kees:

    Hoi Joan,

    hardstikke bedankt voor je medeleven. Hadden we wel nodig hoor, waren erg aan hem gehecht. Maar ja het leven gaat verder en we genieten van al jouw verhalen hoor. Hier gaat alles weer zijn gangetje na de afgelopen week.
    De komende tijd weer druk in de weer want Kees gaat de badkamer verbouwen. Er komt een bad met bubbels en een nieuwe douchecabine, dubbele wastafel en ook nog nieuwe tegels. Genoeg te doen dus, maar als het af is kunnen we heerlijk genieten.
    Liefs ons twee maar weer en succes met je nieuwe job.

  • 22 Februari 2008 - 19:47

    Papa&Yvonne:

    Heb je al een postadres?!
    De post die naar Bill is gegaan zul je wel niet meer ontvangen, he? Wel jammer want bij Oma haar post zat een allerliefst briefje van Anne...
    Kussie!

  • 24 Februari 2008 - 02:21

    Coen And Henriette:

    Hi Joan,
    Zo je bent terug in Queensland. We hopen dat je een beetje tegen de hitte kunt. In de Outback up North is hot.
    Gisteren, 23/2, was het 40 graden hier in Brisbane and vandaag 38. Gelukkig een lage huminity (55%).
    In de area waar jij bent zal het ook wel zo warm zijn neem ik aan. Ik las ook van de overstromingen. Ja meisje, het is op het ogenblik het Moeson seizoen in het tropische gedeelte van Queensland.
    Cheers
    Coen en Henriette

  • 26 Februari 2008 - 16:09

    Menno:

    ga je nog naar de koraalzee ?

    menno.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hughenden

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 49677

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: