Aangekomen in Hughenden - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Hughenden - Reisverslag uit Hughenden, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Hughenden

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

15 Februari 2008 | Australië, Hughenden

Beste mensen,
Hier van Joan een kort verslagje:
Na Brisbane heeft Joan het vliegtuig gepakt en overnacht in een hostel in Townsville. Zij was hier met 5 jongens op de kamer. De vlucht ging goed.
De weg van Townsville naar Hughenden was door overstromingen erg slecht en een tijdje afgesloten wegens overstromingen.
Na 1.5 uur vertraging was Joan in Hughenden.
Om hiervandaan naar de Farm van Jim (man van in de 70) te komen werd erg lastig aangezien ook hier de weg afgesloten was. Maar daarvoor stond al een Helicopter !! klaar voor Joan. Een heli voor de bagage en een voor Joan (met piloot natuurlijk)
Dit was natuurlijk erg gaaf !! Op verzoek van Joan heeft de piloot zelfs door de regenbuien heen gevlogen.
Op de Farm deelt Joan en kamer met een Duits meisje, Nadine.
Nu nog even bij komen en morgen te paard!vee drijven. Eindelijk.
Zij mag daar zelfs in de 4wheel drive van Jim gaan rijden.

Het wordt steeds lastiger om met Joan te praten, want soms kan ze de nederlandse woorden niet vinden, zoveel engels praat zij daar.--)
Op haar mobiel is zij niet te bereiken(geen bereik en smsjes komen ook niet later aan) maar wel onder nummer: 09001522 0061747411794 #, graag tussen 10:00 en 13:00 uur nederlandse tijd.
Tot zover,
Joop

• 15 Februari 2008 - 16:26

Oma H.:

Lieve Joan, hoe lang het duurt voordat je weer op je site kunt moeten we maar afwachten en geduld hebben , maar fijn via papa te horen dat je goed bent aangekomen in Hughenden. En dan nog wel per helicopter! Ja, zo gaat dat daar nu eenmaal. Een bof, achteraf bekeken, dat je door de overstromingen ook deze ervaring hebt gehad. Van harte hoop ik dat het op deze farm wat prettiger zal verlopen dan de vorige keer. Het klinkt in ieder geval goed dat je in Jim's 4wheel drive mag gaan rijden. Heel veel plezier en veel goede ervaringen toegewenst, meisje.
    Veel liefs en een dikke kus.

• 15 Februari 2008 - 17:43

Yvonne:

Heej lievie!
    Gaaf, zo in een helicopter! En dan door de regenbuien! Wat een ervaring weer!!!! Nu de parachutesprong nog!
    We zijn heel benieuwd hoe het gaat bevallen bij Jim en Nadine! wat werkzaamheden betreft is het al een stuk beter, begrijp ik.
    Alles okee met Sam hier! Tilly heeft hem een paar keer uitgelaten; haar eerste briefje luidt als volgt: "Wat een schatje! Zal ik eens aan Donna vertellen. We hebben een van Trichtrondje gewandeld (= dat witte huis op de Eng). 15! keer de poot opgetild en een koninklijke poep gedaan. Ik bedoel Sam uiteraard. Het is echt een lieverd!"
    Lief, he?!
    Ander briefje: "Om te gillen: tot 3 x toe, op verschillende dagen en door verschillende mensen kreeg ik de opmerking: He, is je hond gekrompen?"
    Leuk, he?!
    Er waren ook verschillende mensen die mij vroegen of we weer een nieuwe hond hebben...
    Hopelijk lukt internetten snel! We willen wel horen hoe je aan het scheuren bent geweest in de 4wheel drive van Jim! Dwars door de overstromingen heen ofzo!
    Kussie & Big Hug!!!

• 16 Februari 2008 - 09:11

Diana & Rik:

Hi,
    Even op Google Earth gekeken wat Hughenden voorstelt en waar het ligt enzo.. In Engeland kwam ik ook een Hughenden tegen maar jij zit op een paar uurtjes verder varen. Ik zag dat het een klein plaatsje is en daar zal het dan ook wat anders gaan dan in de wat grotere steden. Hoewel oma geeft wel aan dat de mensen er "zo" zijn. Aardig en behulpzaam. Dat zijn ze ook vast in Hughenden.
    Wat een prachtiger ervaring om er te komen zeg. Éven met de heli omdat er wàt overstromingen zijn en dan ook nog ff kicken door met de heli door de regen te vliegen. Wauw, ben jaloers.
    Ben wel weer benieuwd naar verhalen hoe je baan vindt. Gaat best lukken. Gezellig ook dat Nadine in de buurt is. Kun je je duits ook weer wat ophalen, hihihihi.
    Het is hier zaterdagochtend 10 uur en Rik is net richting Barneveld om nog even wat werk weg te werken. Maandag om 7.30 uur gaat ie richting Kopenhagen voor een pokertoernooi. Heb ik lekker een weekje voor mezelf. Het weer is prachtig trouwens.
    Nou meis, Heel veel fun over there en een big kiss van Rik en mij.
    Liefs,
    Diaan

• 16 Februari 2008 - 09:17

Elly:

jeetje joan, wat een avonturen daar in aussie!geweldig,dat het zo goed met je gaat.Maar je blijft toch wel een beetje nederlands praten of is dat al met een aussie accent? geniet maar veel van je avonturen!
    groetjes uit het koude kikkerlandje.
    elly

• 16 Februari 2008 - 16:10

Franka En Kees:

Hoi Joan,

fijn om weer wat van je te horen ook als het via papa.
    We hopen dat het deze keer beter gaat met werken op een farm. In ieder geval veel plezier.
    Wij zagen op het nieuws ook al de overstromingen in Aussie. Hier is het nu fantastisch weer, in de nacht vorst en overdag kun al heerlijk in de tuin zitten en dan voor 16 februari.
    Helaas kregen wij afgelopen week een verdrietig bericht uit Canada. Onze oom is overleden en vorig jaar was hij nog hier, raar idee hoor. Maar ja het leven gaat verder en met ons gaat alles prima.
    De groeten van ons twee maar weer.