Eindelijk live vanuit Tamworth, miss JJ met FOTO'S - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Eindelijk live vanuit Tamworth, miss JJ met FOTO'S - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Eindelijk live vanuit Tamworth, miss JJ met FOTO'S

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

08 Februari 2008 | Australië, Tamworth

Lieve iederen!

Al snel staat er weer wat op mijn site en ik hoop deze keer met de foto's! Jullie willen niet weten hoeveel gedoe me dat allemaal kost! Als iemand weet hoe het beter kan...

Ik moet eerst even zeggen dat ik het echt geweldig vind hoe veel reacties er altijd op mijn berichtjes komen! Ik vind het ook echt geweldig om van alles en nog wat van het thuisfront te horen! Al geloof ik dat ik er tot nu toe nog te weinig op heb gereageerd, dus deze is voor jullie!

Lieve Papa Kees en franka,
Wat super gaaf dat jullie al weer allemaal motor vakanties hebben geboekt! Ik hoop voor jou Franka dat je het wel volhoudt als het al zo lang geleden is... Ach, je bent een stoere meid en ik weet zeker dat je het wel red! Ik heb van papa al gehoord dat hij met Kees naar Duitsland gaat en ik heb van Charlotte al gehoord dat het een mooi gebied is waar ze heen gaan, dus wat wil je nog meer! Heel veel plezier iig!

Lieve Jen en Margo,
Waarschijnlijk ben ik te laat, maar ik wilde jullie nog even heel erg veel plezier wensen in Egypte! Ik weet dathet raar klinkt, maar ik zou ook wel graag naar egypte willen, dus ik ben best wel een beetje jaloers.. ;) Maar wat heb ik te zeuren he! Bij deze heel erg veel plezier!

Lieve Belinda,
Wat ontzettend gaaf daar met Tyri in Deurne! Pas maar op dat Liesbeth niet al te jaloers wordt als je daar als stel met tyri rondloopt! Ik hoop dat het echt heel erg gaaf blijft in Deurne! laat me alles weten over wat je nieuwe liefde nu weer voor iets moois heeft gedaan! En als de oude liefdes iets moois doen, Tygo en Liesbeth bedoel ik dus, dan moet je dat ook laten weten!! :D

Lieve Roos,
Ontzettend leuk die laatste Harry Potter!! Ik vond em echt geweldig! Ik ben benieuwd wat jij van het einde vond... Veel succes met het maken van je stadsfiets en het rondcrossen op de mountainbike!

Lieve Rik en Diana,
Wat ontzettend cool dat jullie gewoon ff een reis winnen! Heerlijk! Ik gun het jullie van harte en ik hoop dat het net zo mooi, leuk, gaaf en supertof wordt als het mij lijkt! En wat fijn Diana dat het zo goed gaat op je werk! Ik hoop dat je je snel helemaal aanpast en de uitdaging vindt die je zoekt! Al moet je wel meteen vakantie vragen... :p

Lieve Oma H,
Hoe bevalt de nieuwe bril die je samen met Jen hebt uitgezocht? Krijg je al geinteresseerde blikken van jongens?? :p Ik hoop dat je nu weer lekker kan lezen en alles kan zien zonder hoofdpijn! Toch wel fijn dat je oog weer goed werkt toch?

Lieve rest en iedereen die ik hiervoor al genoemd heb,
Mijn lieve moedertje had het over een spin die ik niet genoemd heb, en in het kader van de vraag van Menno over wat voor een beesten ik al gezien heb, zal ik iets over mijn ontmoeten vertellen met deze spin! Zoals ik al vertelde werkte ik op de farm van Bill vooral met zijn onkruid. Zo moest ik ook dennenbomen omzagen. Sommige war wel iets groten dan de gemiddelde kerstboom.. Ik liep om een van de bomen heen om die om te zagen toen ik opeens iets tegen me aan voelde. Ik keek wat het was en wat bleek, een spinnenweb! ter grote van de Grote Oceaan (ongeveer)!! Ik keek een stukje opzij en daar zat ie, de maker van dit prachtstuk! Een gigantische spin met allerlei kleuren!! Om eerlijk te zijn, ik heb mijn uiterste best gedaan om als stoere outback girl over te komen en niet te zeuren en te bang te zijn, maar ik begon te gillen als een keukenmeid!!! Ik schrok zo erg! Niet normaal... Ik heb de boom maar laten staan voor bill, mag hij hem zelf maar omzagen...
Om verder te gaan op de dieren, ik heb natuurlijk kangoeroo's gezien, heel veel vogels zelfs een zwarte kakatoe (heel zeldzaam schijnt), allerlei soorten hagedissen en gekko's. helaas nog geen slangen maar wel spinnen in alle soorten en maten, waaronder de redbackspider en de thunnelweb (als ik het goed schrijf..) Deze twee soorten zijn de meest giftige spinnen in Australie.. Maar ik heb niet gegild ;)

Verder heb ik vandaag mijn reis naar Hughenden waar ik ga werken geregeld. ik kom daar 15 februarie aan. Ik blijf eerst nog met charlotte bij een vriend van haar logeren in brisbane, daar vertrekken we maandag naartoe. 14 februarie vertrek ik naar townsville en 15 februarie naar hughenden.. Dan weten jullie dat ook weer :p

Ik ga dr weer vandoor, aan de slag voor de foto's!
Heel veel liefs van Miss JJ

Jessica,
Dit zijn de meeste foto's. ik heb niet alles naar jullie toe gestuurd, want dan zou ik hier morgen nog zitten aangezien het maar 1 voor 1 gaat. Ik geloof dat ik de meest mooie foto's wel heb opgestuurd. Laat me weten of je ze hebt gekregen en als je mijn nieuwe verhaal op de site zet. Ben erg benieuwd en Jess: Heel erg bedankt!!!!!! Je bent geweldig, als ik jou niet had... en nog veel meer geslijm! Ik spreek jullie nog wel even denk ik voor jullie vertrekken naar oostenrijk.. Succes met de voorbereidingen!

Veel liefs
Joan

  • 08 Februari 2008 - 11:19

    Papa:

    Lieve Joan,
    Eindelijk, eindelijk foto's van Aussie, hehe.
    Het zij hele leuke foto's geworden en nu krijgen we een beetje zicht op wat je daar allemaal doet. Maaruh, al die alcohol, dat is toch niet voor jou??
    Ik zie dat je ook aan mij hebt gedacht met die ene foto van de brandweer wagen, heel mooi.
    Een tip om je foto's erop te krijgen is om ze op CD te zetten en dan de CD naar een van ons op te sturen. Wij zetten ze dan wel op je site. Dat gaat voor ons vast sneller.
    Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar al die andere foto's.
    Heel veel plezier nog en tot bels.
    dikke zoen XXX.
    Pap

  • 08 Februari 2008 - 11:34

    Jessica:

    Howdie Joan,

    Nou alle foto's die ik heb gekregen staan er nu op en ik heb geprobeerd de juiste tekst er onder te zetten. Jij zelf zou er misschien hier en daar iets meer onder kunnen zetten maar ik heb geen begeleidende tekst van je mee gekregen dus hebben we er zelf aan de hand van je verhalen en datum's de tekst bedacht. Volgende keer inderdaad op een CD zoals je ons zelf ook al had aan gegeven of gewoon vaker foto's versturen, en misschien bij de volgende computer dat die de cookies wel toestaat en kun je ze rechts streeks zelf op je site plaatsen. Nu maar afwachten hoeveel reacties je er op krijgt want dit is natuurlijk super gaaf want de mensen kunnen nu zelf ook een stukje mee proeven van de sfeer.
    Ik ben in ieder geval weer heel blij dat er foto's zijn natuurlijk. We gaan nu verder met inpakken voor onze eigen vakantie.
    Voor dat we weg gaan schrijf ik misschien nog wel een stukje en ben ik natuurlijk benieuwd na alle reacties van ieder een.
    En ik ga Sam straks naar Papa en Yvonne brengen, hij gaat ook een weekje op vakantie.
    Liefs Jess

  • 08 Februari 2008 - 11:37

    Papa:

    Lieve Joan,
    Eindelijk, eindelijk foto's van Aussie, hehe.
    Het zij hele leuke foto's geworden en nu krijgen we een beetje zicht op wat je daar allemaal doet. Maaruh, al die alcohol, dat is toch niet voor jou??
    Ik zie dat je ook aan mij hebt gedacht met die ene foto van de brandweer wagen, heel mooi.
    Een tip om je foto's erop te krijgen is om ze op CD te zetten en dan de CD naar een van ons op te sturen. Wij zetten ze dan wel op je site. Dat gaat voor ons vast sneller.
    Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar al die andere foto's.
    Heel veel plezier nog en tot bels.
    dikke zoen XXX.
    Pap

  • 08 Februari 2008 - 11:50

    Roos:

    Hoi Joan,

    Gaaf zeg jouw foto's! Ik zie dat de Three Sisters nog niet echt verandert zijn afgelopen zeven jaar, haha. Het ziet er enorm gezellig uit allemaal, en ik vind het ook leuk dat je zulke mooie dierenfoto's maakt!

    Die fiets is finally gemaakt ja... :-) En Harry Potter, vanochtend lag ik te lezen, en kwam Jimmy bij me zitten, hij wil dat ik wat sneller lees omdat hij zo enorm enthousiast is over het boek, en toen raadde ik maar wat over wat er precies met HP en V en gruzielementen enzo aan de hand kan zijn en hij was helemaal verbaasd, jaa dat was het, wow, enz enz, en toen zei hij er wel geheimzinnig achteraan 'ja maar níks is wat het lijkt.....' om het spannend te houden denk ik? Hoe dan ook misschien snap je waar ik het over heb en ik lees ondertussen gestaag door.

    Leuk dat je wat noorderlijker gaat. Het is daar lekker warm!!

    Als je een kans ziet, heb ik nog als tip om naar Dingo te gaan, een heeeel klein plaatsje daar ten zuiden van Townsville, ik kan zo niet meer zeggen hoeveel kilometer ervanaf(veeeel) maar zoek t maar s op een kaart op (mijn kaart reist nu met Lucienne mee door DownUnder) en als het te regelen is ga er langs!! Ik heb daar een geweldige avond gehad in een hostel waar de OzExperience bus ook langs komt, en waar je in een 'swag' in de buitenlucht kan slapen, boomerangs kan maken en heel gaaf kan stofschoppen tijdens het line-dancen...

    Liefs en tot lees'ze maar weer,
    Roos

  • 08 Februari 2008 - 12:46

    Amber:

    Lieve Joan,

    Om maar even te reageren op jouw leuke berichtje op je eigen weblog en mijn weblog, hier dan een krabbeltje van je vriendinnetje uit het mooie Ede (jaja, ik ben weer even terug...). Allereerst zal ik even reageren op jouw lange verhaal over de spinnen en andere avonturen die je in die korte tijd al hebt meegemaakt. Er zitten echt onwijs mooie foto's bij van watervallen en de Blue Mountains, dus dat wil ik ook allemaal wel even bewonderen!!! En die spinnen, tja, die zijn misschien wel een tikkeltje groter dan de gemiddelde spin in Nederland, ik maak me er minder zorgen om dan om die leuke slangen die jij zo graag wilt bewonderen, dan a ik keihard gillen!!! Enne, dat drankje he, dat wil ik dan ook wel even proeven, zoiets sla ik natuurlijk n iet af ;). Enne, hoe is je uitje verlopen met Charlotte en "de Aziaat" :p???
    Dan nog even reageren op het berichtje dat je gekrabbeld hebt op mijn weblogje... Ik heb het gevraagd aan Wouter en hij vond het inderdaad niet leuk om mij een maand te moeten missen terwijl hij in het koude kikkerlandje verblijft en natuurlijk vind ik dat ook niet echt leuk, maar goed, dit is een kans die ik niet laat schieten, dus ik denk dat we het wel overleven. Trouwens, ik had alles al wel een beetje bedacht voordat ik hem kende, dus eigenlijk moet hij het maar goed vinden, toch??? En via mijn weblog en per sms en mail komen we al een heel eind en hij gunt het me wel!!! Het is dan ook een buitenkansje... Maar goed, ik ga weer eens stoppen met schrijven, al kun je binnenkort wel een berichtje op mijn weblog lezen van de afgelopen week...

    Liefs

  • 08 Februari 2008 - 16:00

    Diana & Rik:

    Lang gewacht en ja hoor daar zijn de pic's. Idd leuk om te zien wat jij zoal tegenkomt op je reis. The 3 sisters...wel indrukwekkend zeg! Die spin, oh my god, die mag je wat mij betreft daar laten hoor. Jakkes, ik denk dat ze mij na 3 weken onder die kerstboom vandaan hadden kunnen halen. En jij gaat daar alleen staan gillen, ik had het in mn broek gedaan. Op Bali zag ik op mn eerste dag daar ook zo'n engerd in zn web hangen, heb 2 weken niet meer normaal geslapen en mn deo was na 24 uur écht vergaan. Genoeg over die engerds want ik zie dat er echt héél veel te zien en te beleven valt in Aussie. Geniet er van.
    Mn eerste werkweek zit erop en het bevalt prima. Wel erg vermoeiend hoor zo'n eerste week. Rik gaat over 2 weken naar Kopenhagen, opnieuw voor een pokertoernooi. Daarna gaat ie nog naar Warschau, San Remo, Monte Carlo en grote kans dat ie juni/juli naar Las Vegas gaat. Heerlijk rustig dus in Huize K.E.. Hier gaat alles lekker zn gangetje.
    We wensen je maar wéér heel veel fun en succes met je plannen.
    Dikke kus,
    D&R

  • 08 Februari 2008 - 18:31

    Franka En Kees:

    Hoi Joan,

    leuk zeg al die foto's, krijgen nu een beetje een indruk wat je allemaal ziet en meemaakt. Morgen zaterdag ga ik met Kees voor het eerst weer mororrijden, naar Leeuwarden. Wel spannend maar we hebben er wel zin in.
    aHet wordt net als vandaag mooi weer dus we nemen het ervan.
    We hebben zelfs vandaag heerlijk in de tuin kunnen zitten en dat voor begin februari ongelovelijk toch.
    Nou zo bij jou te zien is het ook lekker weer geniet er maar van en tot horens....de groeten van ons twee.

  • 08 Februari 2008 - 21:14

    Oma H.:

    Lieve Joan, wat een enige foto's bij je bericht uit dat heerlijke Aussie. De Blue Mountains zijn en blijven prachtig, leuk om de bekende en onbekende plekjes te zien. Kan me best voorstellen dat het je niet lekker zat met die grote spin en goed dat je Bill de dennenboom maar zelf om hebt laten zagen!
    Vanavond heb ik heerlijk gegeten bij mama en Jessica en ook Rick was er en hebben we gezellig een kletsje met elkaar gemaakt. We hebben afgesproken dat Rick van de week een keertje komt nu hij deze dagen toch in Wageningen is. Zit mijn ene kleinkind op het ogenblik heel ver weg, komt toch mijn andere kleinkind bij mij om de hoek kijken, daar bof ik weer mee!
    Zondag ga ik met tante Bertha naar de Kite Runner, die draait in het Heerenstraattheater en daarna gaan we bij Duniya een visje eten. Ik heb al veel over de flim gelezen, hij schijnt heel mooi te zijn, dus ik ben benieuwd.
    Lieverdje, tot een volgend keertje, blijf genieten zoveel als je kan en veel liefs plus dikke kus.

  • 10 Februari 2008 - 00:27

    Lucienne:

    Hey JJ,

    Toppie hier he. Met Easy Upload gaat het wel vrij gemakkelijk om foto's te uploaden, mits je pc redelijk snel is. Die waar ik nu achter zit, leek oke, maar loopt nu steeds vast.
    Let the sun shine :-), let the sun shine in :-) the suuuun shine in :-)

  • 12 Februari 2008 - 07:11

    Ben:

    Zo zie je nog eens wat van Australie. Voor de tweede keer in Brisbane, daarna nog even Townsville bekijken en dan naar het plaatsje Hughenden. Als je van Townsville naar Hughenden gaat, kom je door Charters Towers. Dit is een heel leuk plaatsje om te bezoeken. Het centrum heeft hele mooie oude gebouwen. Hier zijn je moeder en Jessica in 2002 ook met ons geweest. We logeerden toen op het Mexican caravanpark. Een caravanpark van niets maar met mooie cabins. Het ligt ook nog eens op loopafstand van het centrum. Hughenden is bekend om zijn dinosaurus. Er is dan ook een dinosaurus te bewonderen in Hughenden. Jenneke en ik hebben hem ook gezien en hij/zij is echt wel groot. Oh ja, op 22 en 23 maart is er een country festival in Hughenden dus je kan je vast voorbereiden.
    Hier in Wageningen is alles oke. Ik ben aan het werk, Jenneke zit in Egypte en Dien en Jes in Oostenrijk. Dus erg rustig hier. Met de beestenboel gaat ook alles goed. De kippen leggen weer eieren, Ribble en Djabu lopen buiten te genieten, Kato slaapt natuurlijk en Bahloo komt net onder de douche vandaan. Ze zet helaas nog niet zelf de kraan dicht, dus dat moet ik voor haar doen. Maar gelukkig droog ze zich wel zelf af aan de handdoek.

    Joan geniet maar lekker van weer een nieuw stukje Australie. Ik zie je eind april in Alice Springs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 49682

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: