Deel 1 Miss JJ van Darwin naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Deel 1 Miss JJ van Darwin naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Deel 1 Miss JJ van Darwin naar Darwin

Door: Miss JJ

Blijf op de hoogte en volg Joan

12 September 2008 | Australië, Darwin

Lieve allemaal!
Eindelijk weer een berichtje van mij. Wat hoog nodig moest gebeuren, mijn diepe excuses. Ik heb jullie weer heel wat te vertellen, maar voordat ik dat doe wil ik nog even een heleboel mensen bedanken! Iedereen die mij een kaartje heeft gestuurd (wat er erg veel zijn) Heel erg bedankt!! Ook wil ik mijn lieve moeder en Jessica bedanken, want deze hebben mij een DVD toegestuurd (via vader post) met daarop video boodschappen! Echt heel erg leuk, ook natuurlijk van iedereen die daar aan mee heeft gewerkt! Ik heb hetzelfde gekregen van mijn vader met films en boodschappen van de familie Jansen. Ook dat was echt supergaaf!! (Ik dat dat je wel moet vechten om Sam, Corrie!!) Ik vind het heel fijn om te horen hoe iedereen in Nederland zo met mij meeleeft! Natuurlijk iedereen die mij de groeten hebben gedaan, zij het via de video of via mijn vader, de hartelijke groeten terug en allemaal super bedankt!!!!!!!!!!!!!
Nadat mijn moeder, oom, tante en oma weer uit Darwin terug naar Nederland waren gevlogen, viel ik een beetje in een gat. Ik had geen idee wat te doen, of waar ik heen zou gaan. Zo volgde dat ik de eerste paar dagen door de stad heb geslenterd en heel veel gezellige mensen uit het hostel heb ontmoet. Zo hoorde ik al gauw bij het clubje Taiwanese. Heel erg leuk natuurlijk zo mee doen in een weer hele andere cultuur! Een beetje jammer was dat ze slecht Engels konden, daarom besloot ik om dan maar Taiwanees te leren :d :D Hier hebben we met z’n allen heel erg veel plezier mee gehad! Na al dat stil zitten begon ik weer de bekende kriebels te voelen: I wanna hit the road!!!!! Na een bezoek aan het info centrum en heel wat geblader door folders, besloot ik om naar Kununurra te gaan. Ik had namelijk een foldertje gezien waarin ze een “self guided” kano tocht aanboden. Dat wil zeggen dat ik er met een paar andere (onbekende) mensen er op uit zou trekken voor een tocht van 50 km, ofwel 3 dagen, met de kano. Na dit geboekt te hebben en de bus naar Kununurra, had ik het diepte punt van mijn dipje: ik kreeg keelontsteking en een beetje koorts ook nog! Alles was al geboekt en betaald, dus toch maar even doorzetten! Natuurlijk voelde ik me al veel beter nadat ik mijn moeder weer even gesproken had :P
Dinsdag 27 mei (zo lang geleden al??) Vertrok ik ’s ochtends rond zes uur met de auto naar het begin van de Ord River, dit is waar Lake Argyle is. Lake Argyle is het grootste meer door mensen gemaakt ter wereld! We gingen met twee kano’s waar twee mensen in konden. Ik zat met Tracy uit Hongkong in dezelfde kano. In de andere zaten Yumi uit Japan en Adam uit Aussie. De eerste dag legden we zo’n 25 km af. We vaarden door de Gorge, dit is een soort ravijn, maar dan met een rivier op de bodem. Spectaculaire uitzichten, en veel krokodillen gezien! Volgens de man waar we dit geboekt hadden konden we gewoon zwemmen als we dat wilden, want de krokodillen die er zitten zijn alleen maar de freshies (niet mensen etende krokodil), de salties zaten alleen maar iets verder stroom afwaarts dan de stad. Mij kun je niet vertellen dat die salties weten dat ze niet verder dan de stad mogen komen!!!!! Naast de krokodillen hebben we ook nog de grootste boab boom gezien die langs deze rivier stond. Een boab boom is een boom die zo veel water opneemt dat hij bol gaat staan. Het begin en eind van de boom is vrij normale dikte, maar in het midden zwelt de boom helemaal op! Een grappig gezicht.. ’s Avonds onze tenten opgezet langs de kant van de rivier en heerlijk geslapen!
De volgende dag weer lekker vroeg op want we hadden weer een lange dag, 13 km af te leggen. Voordat we dat gingen doen staken we de rivier nog over om daar een wandeling naar een watergat met waterval te maken. Hier hebben we heerlijk gezwommen (geen krokodillen!!) en lekker rustig aan gedaan. Vervolgens weer verder door de Gorge kanoen totdat we bij onze lunch plek aankwamen, een prachtige rots waar je van af in het water kon springen. Ons tweede en laatste kamp was net nadat we de Gorge uit waren gekomen, dus weer vrij uitzicht. In dit kamp besloten we de kaarsen op te maken, wat er zo’n 20 waren. Het was een erg mooi gezicht, en erg licht! Helaas heb ik niet veel foto’s kunnen maken want al in het begin van de eerste dag was mijn batterij op... Dat mocht de pret niet drukken!
De derde dag hadden we nog 15 km af te leggen, maar je kon al snel merken dat we dichter bij de stad kwamen, want nu zagen we voor het eerst weer beschaving, best een raar gevoel. Tijdens deze laatste twee dagen begin je je enige op de wereld te voelen. Niets is minder waar! Zo kwamen we langs een gallerij waar ze een speciale en hele mooie gekleurde soort steen ten toon stelden. Ze noemde dit soort steen: Zebra Rock. Het had allemaal kleuren door elkaar! Je kon ook in de schuur kijken waar ze de steen bewerkten. Een van de beeldhouwers heeft speciaal voor de foto een beeldje gemaakt. Schijnbaar gebruiken ze diamant om het te schuren. Het zag er zo makkelijk uit! Hij bood mij ook een baantje aan als beeldhouwer daar, maar die heb ik uiteindelijk toch maar afgeslagen. Nadat we weer wat bij waren gekomen van de schok van beschaving, zijn we weer een stukje verder gevaren naar de zogenaamde Elephant Rock. Dit was een grote rots die er een beetje uitzag als een olifant, jaja de naam zegt het al, maar na Zebra Rock wilde ik wat verwarring voorkomen ;) Aan de zijkant van deze rots groeit de grootste concentratie boab bomen bekend (± 350 bomen). Niet lang na de Elephant Rock kwamen we alweer in Kununurra waar we op werden gehaald en af werden gezet waar we wezen moesten. In mijn geval mijn camping. Hier heb ik gezeten tot ongeveer zondag 22 juni.

  • 13 September 2008 - 15:39

    Jessica:

    G'day miss JJ,
    Op dit moment zitten jullie in Broome. Ondertussen heb ik hier je verhaal van voor je vakantie met Pap en de bij behorende foto's geplaatst. Het worden wel denk ik drie delen. Anders is het verhaal wel heel erg lang. Dus deel 1 staat hier boven en morgen zal ik deel 2 plaatsen. Er zijn wat foto's die ik toch maar niet op de site ga plaatsen, aan gezien ik er al lichtelijk onpasselijk van werd en ik ben toch wat gewend met het ruimen van graven. Ik hoop dat het een beetje naar je zin is en dat veel mensen het zullen lezen.
    Je zit nu in Broome en ik heb je net een mailtje gestuurd met de tip om ook naar Malcolm Douglas crok park te gaan. Daar zijn wij toendertijd ook geweest en vonden het geweldig.Je gaat je laatste week alweer in met Pap, wat gaat de tijd toch snel. Wij zijn natuurlijk errug benieuwd naar de verhalen waar Pap mee zal thuis komen,maar ook zijn we erg benieuwd naar jou verhalen dus wacht er niet te lang mee en stuur ze gauw op voordat je er weer geen tijd voor hebt of geen bereik.
    We zijn vandaag voor een andere motor gaan kijken en hebben er een gezien in Apeldoorn. Maar ik ga mijn motor verkopen en dan wacht ik de beurs af in 2009 febr./maart en ga daar de nieuwe Yamaha diversion 600 kopen met ABS. Maar dan ben jij ook weer in het land.
    Nou nog heel veel plezier met Pap en we horen gauw weer. Doeiiiiiii

  • 14 September 2008 - 10:49

    Joop:

    Zondag 14-09 18:40 uur.
    Morgen vertrekken we vanuit Broome richting Port Hedland. Het is wel ver maar we kijken wel hoever we komen. We zijn idd in het Malcom Douglas park geweest. Erg leuk en hier zijn veel verschillende soorten krokodillen. Het is wel in een park maar dat heeft als voordeel dat je hier de crocks (wel oppassen!) en Dingo's kan aaien.
    Tegen Yvonne heb ik al gezegd dat zij de dag van mijn thuiskomst maar vrij moet nemen. zoveel heb ik te vertellen.haha
    groet,
    Joop

  • 15 September 2008 - 06:51

    Dieneke:

    Dear JJ, wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt. Ik vind het knap dat je toch maar weer tijd vrij maakt om ons te verblijden met je verhalen. En niet te vergeten Jessica die alles toch maar weer sorteert en op de site plaatst. Ik moest wel zo nu en dan even komen kijken want er zaten foto's bij die beter niet geplaatst konden worden :D.
    Dan bevind ik mij in de bevoorrechte positie dat ik al je verhalen al ken, maar toch vind im het reuze gezellig om het allemaal nog eens te lezen.
    Het leuke van deze foto's is, dat wij destijds in 2002 ook in Darwin en Kununurra zijn geweest. Zo ook bij Lake Argyle. Echt leuk om het weer op foto terug te zien.
    Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje. Gisteren eindelijk weer eens op de mountainbike gezeten (en ook gefietst :D). Gisteravond wel een beetje afgeknapt.
    Afgelopen vrijdag hebben we weer eens lang met elkaar aan de telefoon gezeten, maar je had dan ook weer grootse verhalen. Fijn te horen dat alles (uiteindelijk)goed verloopt. En nu alweer je laatste week in met papa. Geniet er nog even lekker van.
    Heel veel liefs van mama

  • 15 September 2008 - 12:32

    Inge:

    Hoi Joan,
    Hier geniet inderdaad iedereen met je mee. Ik vertel jouw verhalen af en toe aan mensen om mij heen die jou eigenlijk helemaal niet zo goed kennen. Dat is ook heel leuk. Ik heb zelfs iemand afgelopen jaar gesproken die nu ook jouw kant op aan het komen is. Echt grappig. Maar goed, ik ga je 2e deel ook nog effe lezen. Heerlijk zo'n vakantie verhaal...
    See you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 49675

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: