Eindelijk een nieuw verhaal!! - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Eindelijk een nieuw verhaal!! - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Eindelijk een nieuw verhaal!!

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

09 Mei 2008 | Australië, Tennant Creek

Lieve allemaal!
Zo te lezen wordt mijn site haast als forum gebruikt, met al die berichten en dergelijke, die niet eens voor mij zijn! Hartstikke leuk, want zo heeft de rest ook een beetje een eigen site!
Ook wilde ik degene die mij allemaal de groeten hebben gedaan de groeten weer terug doen! En degene die een kaartje mee hebben gegeven, ook hartstikke bedankt! En Opa en Oma, ik vindt de armband heel erg mooi! Ik heb hem omgedaan, en doe hem niet meer af!
Nu ik jullie zo lang heb verwaarloosd, heb ik natuurlijk wel weer heel erg veel te vertellen! Want degene die dachten dat ik al die tijd bij Jim ben geweest, hebben het mooi mis! Dus veel lees plezier gewenst terwijl ik jullie meeneem op mijn avonturen ;)

Ik ben in totaal zo'n 6 weken bij Jim geweest, waarin nog steeds helemaal niks is gebeurt behalve dat Nadine was vertrokken, in de laatste week dan eindelijk een lichtpuntje: Charlotte kwam op bezoek! Natuurlijk was dat weer heel gezellig, en hebben we dan ook veel lol gehad. We deden nog steeds niet veel, op het gebruik maken van Jim zijn quad na dan... In het laatste weekend samen zijn we naar een verjaardags partijtje geweest van een vriend van Charlotte die in Richmond woonde. We kregen de auto van Jim mee, dus konden we het lekker rustig aan doen! Op onze weg van het feestje af, die overgens heel erg gezellig was, kwamen we in het donker iets op de weg tegen. Nieuwsgierig als we waren naar wat dat nou was, zijn we even gestopt om te kijken. Het bleek een (op z'n engles) Black headed Python te zijn. Natuurlijk een foto gemaakt, en deze is binnenkort te zien op mijn site (hoop ik). We bleven overnachten in Richmond, in een motel en we zijn de volgende dag weer terug naar boremba gereden. Na al mijn spullen ingepakt te hebben werd ik opgehaald door Strech en zijn stiefzoon Shawn. Wie zijn dat?? Dat zal ik jullie vertellen!

Op een van de dagen dat we naar de stad moesten om wat boodschappen en dergelijke te doen, raakten we in gesprek met een man, Strech dus. We hadden het er over dat het zo ongelooflijk saai was bij Jim, met als gevolg dat hij mij een baantje aanbood als hekkenmaker. Dat leek mij natuurlijk wel wat, maar achteraf bleek hoe weinig ik wist wat er te gebeuren stond!
Terug naar de zondag van mijn verterk waarin ik werd opgehaald. We vertrokken meteen naar een ander landgoed genaamd Walcage (geloof ik), als je een gedetailleerde kaart genoeg heb, dat staat dit er op. Daar bleven we eten en overnachten. De volgende morgen hebben we materiaal op de truck geladen en zijn we vertrokken naar Dunraven. Hier lieten we de caravan achter waarin de twee hun nachten door brengen. Van hieruit gingne we weer door naar saego, weer een ander landgoed, waar we overheen reden, door de middle of nowere, een berg op vol met rotsen. Tot we bij het grenshek kwamen. Hoewel we uren gereden hadden alleen al om bij Saego te komen, en dan nog een paar uur naar het hek, grensde dit hek toch aan Boremba! Dit was het hek dat we moesten vervangen! Ik zal er niet te lang over door gaan, maar ik zal een beetje de situatie proberen te schetsen. We zijn 6 dagen daar gebleven, 's nachts overnachtten we in swags (zoek maar op!) op de rotsen, al vertikte ik om op de grond te slapen waar alles mijn swag in kon kruipen, dus ik heb op het materiaal op de truck geslapen. Geen douche, geen toilet, geen rust. De zon gaat op: we gaan aan het werk, de zon gaat onder: we stoppen met werk. Met slechts een korte lunchpauze. Het eten bestaat uit blik voer. Het werk was zwaar, het over de rotsen klauteren net zo en de zon brandde ongenadig, al met al ongelooflijk zwaar, maar een ervaring om nooit te vergeten! We hebben 6 platte banden gehad (ik weet nu dus hoe een band te verwisselen) we zijn dus een paar keer naar de stad gereden, wat dan wel een welkome afwisseling was, we hebben zelfs een keer in de rivier gezwommen om een beetje af te koelen.. Heerlijk, en ik heb er nog aan verdiend ook! :P Niet alleen wat geld heb ik er aan overgehouden, maar ook een ringworm! Op mijn wang nog wel! Ook leuk om ff op te zoeken wat dat is, voor degene die dat niet weten!

Na dit geweldige avontuur kwamen we weer terug op Dunraven. Hier werden we welkom begroet door Brian (de manager) en Sue (zijn vrouw). Zij hadden wel ongeveer een idee van wat ik had moeten doorstaan en waren zo vriendelijk om mij een hete douche, lekker eten en een warm en vooral schoon bed aan te bieden! Ik heb hier dankbaar gebruik van gemaakt, hoe dankbaar kun je je misschien indenken!!;):D
Nu ik klaar was met mij job bij Strech, wist ik niet wat precies te doen, maar daar kwam Brian te hulp, want hij bood mij een baantje aan! Dit keer zou het echt werken op een cattle station worden! Ook hier heb ik weer ongelooflijk veel plezier gehad. Ik zal proberen kort te houden wat we nu precies gedaan hebben...
De eigenaar van de station wil eens in de zoveel tijd natuurlijk ook op zijn eigen terrein zijn, dus hij wilde een extra huis daar bouwen. dat hebben ze gedaan via Ark homes. Hierbij krijg je zo'n kant en klaar huis in tweeen gedeeld bij je thuis afgeleverd op grote vrachtwagens. Het huis stond er al toen ik er kwam, maar de bouwvakker waren nog bvezig om alles in orde te maken en aan te sluiten enzo. Dat wilde dus zeggen dat naast het feit dat ik er was, waren er ook twee bouwvakkers, eentje had zijn vrouw en twee kinderen meegenomen, en dan hadden ze ook nog een cowboy (Quinten) die daar ook nog werkte (op Dunraven bedoel ik dan). Het was dus een drukke bedoeling, maar heel erg gezellig! Het enige wat ik van al die mannen kan zeggen, is dat ze ongelooflijk veel drinken! Na het werk begint het, tot we gaan eten, en dan na het eten weer! Maar ik zal me maar bij het werk houden wat ik zelf deed. Ik ging er bijna elke dag wel op uit met de "lolly truck", dit is een van de wagens waar een malasse tank achterop zit, met malasse er in. Dit is een soort stroop achtig iets waar ze drop van maken. Schijnt ook erg gezond te zijn voor mensen. Ik moest dit in iedergeval in bakken doen die versprijdt over het hele terrein liggen. Dit was lekkers voor de koeien, vandaar de naam Lolly, wat snoep betekent. Het was in ieder geval de bedoeling dat de koeien hier op af kwamen, waardoor het makkelijker is ze te overzien. Zo kan Brian kijken wat voor een soort hij heeft. Zoals kalfjes die gebrandmerkt en gecastreerd moeten worden, en koeien die te oud zijn en naar de slacht kunnen, idem met de stieren en kijken of de gecastreerde stiertjes groot genoeg zijn om optimaal geld op te leveren wanneer je ze naar de slacht stuurt, en noem maar op! Er waren 4 verschillende weides: McClarens, Pelikan, Stuart Creek en Soda Creek. Bij alle 4 moest er ook voldoende water in de watertanks zitten, dus dat moesten we ook controleren en des noods de water pompen aan zetten. De watertroggen moesten eens in de zoveeltijd schoongemaakt worden. Soms was er iets mis, dan moest je dat ook maken. En de laatste twee weken (van de 3) Hebben we ons bezig gehouden met "trappen" Dat wil zeggen, het vangen van zo veel mogelijk koeien om de kleintjes die oud genoeg zijn van moeders weg te halen en ze mee te nemen naar de paddock thuis. Hier moesten we ze opvoeden en na twee weken brandmerken en dergelijke. Ook hebben we 1 gecastreerde stier mee genomen. Deze hebben we geschoten, en aan stukken gehakt als vlees om op te eten. De restjes waren voor de honden en wat niet te eten was werd begraven. En ja, ook hier heb ik aan meegeholpen! Ik ben een Ozzie girl of niet he! Het was er interessant, en zo weet ik waar welk vlees vandaan komt!

Helaas, na 3 weklen moest ik toch echt gaan, want mijn familie zou mij op komen zoeken In Alice! Ik heb nog een grapje uitgehaald, want ik had ze verteld dat ik niet op tijd (29 april) In Alice kon zijn, maar dat ik een dag later kwam. Maar ik stond ze toch mooi op te wachten op het vliegveld! Natuurlijk was het weer een vreugdevol weerzien! Nadat we eerst drie nachten in alice even zijn bijgekomen (de dutchies natuurlijk meer dan ik), en een kamelen rit gehad te hebben, zijn we vertrokken naar Uluru en Kata-Tjuta, oftewel Ayers Rock en Mt Olga! Hier bleven we ook weer 3 nachten. We zijn een dag naar Uluru geweest. We hebben er omheen gelopen, dit is een wandeling van 10 kilometer!! Erg mooi uitzicht natuurlijk, en we hebben Ayers Rock vanuit elke positie kunnen zien! Je kunt er ook overheen lopen, maar de wandeling, die opzich toch al gevaarlijk is, was gesloten wegens te harde windvlagen. Die avond zijn we naar de sunset viewing point geweest. Konden we de beroemde kleuren verandering zien, die bij zonsondergang optreed. Mooie foto's kunnen maken, want het was een mooi gezicht, al had ik er wel wat meer van verwacht als ik eerlijk ben. De volgende dag een wandeling gemaakt door de Olga's. Een stuk spectaculairder dan Uluru, en net zo mooi! Een paar prachtige uitzichtpunten gehad, dus weer mooie foto's!!! We hebben niet de hele wandeling gedaan, want het was best heet, en ik had last van blaren op mijn voeten van de vorige dag. Wel jammer, maar het was zo ook een mooi stukje!
De derde dag vertrokken we naar Watarrka, oftewel Kings Canyon! Hier hebben we de hele "Rim Walk" gelopen. Dit is ongeveer 6 kilometer, met veel klimmen, en de hitte was erg genoeg om in de gevaren zone te zitten met uitdroging. Daar hebben we gelukkig geen last van gehad! We hebben weer hele mooie dingen gezien, uitzichten en diertjes! Het was een hle spectaculaire wandeling en erg mooi! Deze drie toeristen atracties die we hebben gedaan, waren echt wel de moeite waard, en ik kan het aan iedereen aanbevelen!!!!
Na twee nachten bij de Canyon te zijn geweest, zijn we weer terug gegaan naar Alice, en hebben daar 1 nacht overnacht. Daarna naar Tennant Creek, waar we twee nachten zullen blijven en waar ik eindelijk weer internet heb! Hier is niet veel te doen, maar morgen vertrekken we naar Mataranga, waar de heet water bronnen zijn, en verder ligt Kakadu en Litchfield (twee nationale parken) nog in het verschiet! Kortom, veel beleeft en nog veel te beleven!

Ik hoop hier een beetje een boeiend verhaal neergezet te hebben, lang is ie in ieder geval wel! Ik heb nog zoveel meer beleeft, maar ik denk dat dat iets te veel is om op te noemen, en het zal dan al gauw saai worden ben ik bang... Dus hier zullen jullie het mee moeten doen, als er nog vragen zijn, stel ze gerust, misschien dat ik antwoord! Voor de nieuwsgierigen met een goed geheugen onder jullie: Hoe het met Jim en het huiszoeken af is gelopen, ik weet het niet, maar ze zijn niet terug geweest in de tijd dat ik daar zat!
Dat was geloof ik echt het laatste!
Heel veel liefs uit Aussie!!!!


  • 09 Mei 2008 - 16:29

    Jessica:

    Hey Ozzie girl,

    Nou,nou das me wel een verhaal zeg.Wederom weer errug leuk. Nu volg ik je natuurlijk al iets dichter bij doordat Mama en Oma en Jen & Ben bij jou zijn, maar toch dit is allemaal weer nieuw. En ja ik heb even jou site gebruikt maar dat berichtje had toch echt wel met jou te maken en hoort bij je jaar backpacken in aussie. Maar any way fijn dat je zelf weer life hebt geschreven. We zijn natuurlijk ook errug benieuwd naar alle foto's die je hebt gemaakt maar die komen er toch binnenkort aan? En saai zullen de verhalen nooit worden uit aussie. Hier is het ook prachtig weer, we genieten volop in de tuin Noah, Tom en ik. Aanstaande zondag komt Marleen mij vermaken. En dan nog één weekje werken en dan ben ik vrij en ga ik tenslotte de delegatie Hollmann/ Driever weer ophalen van schiphol.En dan nog weer even wachten en dan krijg je alweer bezoek van je vader. Dat zal toch niet bij veel back packers gebeuren dat ze door fam en vrienden worden bezocht. In december dan Amber. Zit Charlotte nog steeds in aussie? En gaan jullie dan nog iets samen weer ondernemen? We horen het allemaal wel. Nou nog heel veel plezier en weer gauw tot horens.
    Kus en knuffie Jessica

  • 09 Mei 2008 - 16:58

    Rick:

    He, he.....

    eindelijk weer eens nieuws van mijn zussie!! wat enorm gaaf allemaal zeg! je leert hier echt jezelf en de rest van de wereld kennen!!

    In Swoll is het helemaal goed, ben druk bezig met het schrijven van mijn afstudeerproject en dan is jouw verhaal lezen een heerlijke afwisseling!

    veel fun nog, en de groetjes aan de Dutchies!


  • 09 Mei 2008 - 19:33

    Marleen:

    Hoi Joan,

    Leuk weer wat te horen van je/jullie. Wat heb je weer een hoop meegemaakt. Zeker niet saai hoor! Hier is het al meer dan een week mooi weer en daar genieten we met volle teugen van. Lekker korte werkwerken met alle feestdagen. Volgende week al weer de laatste voorlopig....

    Morgen vertrekt Frank voor de Roparun. Gelukkig kon 'ie weg, want hij was zondag door zijn rug gegaan. Met wat pijnstillers is 'ie er weer doorheen gerold. Ik ga zondag lekker bij Jessica bbq-en. We zouden de WC gaan betegelen, maar dat heeft je moeder met succes geboycot.. Met dit prachtige weer niet echt een straf!

    Groetjes aan de family!
    Marleen

  • 10 Mei 2008 - 07:28

    Rik En Diana:

    Hé Joan en andere Dutchies,
    Zo hé, klinkt goed hoor. Wat een onderneming zeg. Hier begin ik al te piepen als ik naar Amsterdam moet rijden, jij rijdt gewoon -tig kilometers per week. En stoer ook om in die grote bakken van auto's te rijden zeg. Dat lijkt me wel wat.
    Ook ik vond het weer een erg leuk verhaal om te lezen.
    Rik en ik gaan nog even van het mooie weer en van elkaar genieten voor ie over 2 weken voor 2 maanden naar Amerika vliegt. Pppfff, dan weet ik ook wat afscheid nemen is. Als het lukt ga ik 2 weken naar 'm toe in Las Vegas. Lijkt me ook erg bijzonder om allemaal eens te zien.
    Hé lieve meis, ga lekker verder in Aussie en doe ze Wageningse Wandelclub de groetjes.
    Dikke kus,
    Rik en Di.

  • 11 Mei 2008 - 20:07

    Franka En Kees:

    Hoi Joan en andere familieleden,

    wat een geweldig verhaal zeg we hebben ervan genoten.
    Gelukkig dat je geen vegetarier bent want anders is het toch vervelend om zo een stier te eten.
    Afgelopen zondag heerlijk met je vader getoerd door Midden Nederland op de motor. Oh dan zie je toch ook weer hoe mooi Ndederland is natuurlijk niet te vergelijken met Aussie.
    En verder hadden wij weer een sterfgeval nu van een zeer goede vriend pas 50 jaar, het houdt niet op lijkt het wel.
    Mentaal toch wel weer een dreun we hopen dat het nu een tijdje rustig blijft.
    De verbouwing van de badkamer vordert, maar het is een hele klus. voor dat Kees met je vader op vakantie gaat is het helaas niet klaar. Nou we kunnen gelukkig bij de buren douchen want die zijn een maand op vakantie.
    Nu weer genoeg gekletst veel plezier en de groeten aan iedereen.

    liefs ons twee...........


  • 13 Mei 2008 - 22:35

    Belinda:

    Hé lieverd,
    Wat heerlijk om weer van je te horen! Je sms'je was ook heel fijn. Alsof je weer heel dichtbij bent! Als ik je verhalen zo lees, zie ik alles voor me (voor zover ik het me voor kan stellen dan ;-)). Je maakt wat mee daar. Van ultieme verveling tot bikkelen op hete rotsen. Echt fantastisch allemaal. En nu weer even genieten van Di natuurlijk, errug fijn denk ik zo :-)
    Hier is het nieuwe jaar nogal hectisch begonnen, met veel drukdrukdruk maar ook veel emotie. Mijn broer is in februari overleden, een goede vriendin van ons in maart. In april overleed het "geadopteerde omaatje" van Liesbeth (geen biologisch omaatje, maar wel een feitelijke zeg maar). Was wel veel allemaal, dus ging even niet zo goed (vandaar ook geen berichten van mij in die maanden, kon ff niet zo vrolijk zijn). Maar met de zon, die de laatste tijd erg gul is gaan schijnen, komt er ook weer energie en gaat het al stukken beter.
    Met Tigo is ook alles goed. Hij ligt nu onder mijn benen te slapen, erg gezellig. Laatst kwamen we Sam nog tegen. Hij zag er goed uit! Was fijn om hem even te zien. Als Sam weer thuis is, moeten we maar snel even langs met Tigo. Vorige week zijn we nog wezen bbq'en bij Jess (ja ja, die bbq't wat af nu Di niet thuis is ;-)) en hadden Noah en Tigo het errug gezellig samen, Jut en Jul.

    Hé, ik ga naar bed. Jij bent nu denk ik net wakker. Hele fijne dagen nog met Di en B&J en je oma. We lezen het wel weer! Hele dikke knuf van ons allemaal (groepshug) XXX

  • 19 Mei 2008 - 10:33

    Yvonne:

    Heej meis,
    Wat een belevenissen & ervaringen weer!!! Niks voor mij als ik dat allemaal zo lees (dus is het maar goed dat jij daar bent, hihi!)... Dat gaat nog vreselijk afkicken worden als je terug komt.
    Zo te lezen heb je het ook goed naar je zin met Mama&O&J&B; geniet er lekker maar van!!!!
    Hier gaat alles gestaag door; niet voor Kees&Franka en Belinda&Liesbeth, zo te lezen met al die overleden dierbaren! Dat hakt er behoorlijk in, kan ik me voorstellen...
    Hier gaat de verbouwing wat gestager door dan wij hoopten; inmiddels betegelen ze de badkamer. Als de badkamer klaar is maken ze de hele B&B schilderklaar en kunnen wij gaan schilderen. Ik had gehoopt daar nu mee bezig te zijn dus ben ik maar op onze slaapkamer begonnen (het paarse vlak weer wit maken. Wordt lekker fris!).
    Met onze verjaardag hebben we de B&B gebruikt voor de catering en overal tekeningen opgehangen van hoe het gaat worden (alle bouwmaterialen crea gepoetst & afgedekt), was hartstikke leuk! We hebben van alles voor de B&B gekregen; senseoapparaat, fohn, eierkoker, gastendoekjes, handdoeken etc, super!!!
    Papa&Kees zijn inmiddels een weekje weg, ergens in Beieren op de motor, alwaar het weer wel wat te wensen overlaat maar het schijnt er erg mooi te zijn. De enige foto die ik tot nu ontvangen heb is Papa achter Kaffee-und-Kuchen, haha!
    Nou, dat zijn wel de spannendste belevenissen hier, haha!
    Ik ben heeeeel benieuwd of Mama&O&J&B jou veranderd vinden (dwz na zo lange tijd elders, met andere mensen en andere bezigheden)!?!
    Blijf er wat moois van maken!!!
    Big Hug!

  • 19 Mei 2008 - 13:41

    Nogmaals Yvonne:

    Heej Indiana Joan,
    'k was nog wat vergeten te vermelden dat we hebben gekregen voor onze B&B: Menno heeft een tulpenschilderij gemaakt! Leuk, he?! Zo lief ook! Gaan we absoluut ophangen in de B&B straks.
    Zonet een SMSje van Papa gehad dat het weer daar ook wat beter wordt, gelukkig.
    Kussie!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tennant Creek

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 49682

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: