Verslag vakantie met Mama, Oma, Jenneke en Ben - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu Verslag vakantie met Mama, Oma, Jenneke en Ben - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Joan Jansen - WaarBenJij.nu

Verslag vakantie met Mama, Oma, Jenneke en Ben

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Joan

03 Juni 2008 | Australië, Kununurra

Lieve allemaal!
Ik hoop dat alles nog goed gaat daarzo in Holland, hier in Aussie gaat het in ieder geval weer helemaal toppie! Ik heb in mijn laatste verhaaltje een klein stukje vertelt over het begin met de familie, maar daar heb ik, door tijd gebrek, niet uitgebreid genoeg over vertelt, dus daar zal ik maar weer even opnieuw beginnen. Als het jullie verveelt dan spijt me dat heel erg, maar dan moet je het eerste stukje maar overslaan! :P

Na er een hele tijd naar toe geleefd te hebben, was het dinsdag 29 april eindelijk zo ver, ik zou mijn familie weer zien! Zij dachten alleen dat ze nog een dagje rust zouden hebben. Je kunt je hun verbazing voorstellen toen ik daar opeens op dook!! ;) :D
Na alle bagage en dergelijke gepakt te hebben, vertrokken we met het pendelbusje van het resort naar de villa's (een luxe!!!) Die avond lekker rustig aan gedaan en uit eten geweest bij de Thai. Hier kun je het eten dat je niet opeet mee krijgen in een "doggie bag", wat in ons gevalt betekende dat we er de volgende dag gewoon weer lekker van hebben kunnen eten!
Woensdag ben ik alleen met mama naar het reptielen centrum geweest, hiervan hebben jullie al wat foto's kunnen zien. We hebben een bluetongue lizard vast kunnen houden en ik heb de moed gehad om een olive python om mijn nek te hangen! Echt gaaf hoor! :P ;) :D Verder heb ik daar ook mijn eerste saltie gezien, een zout water krokodil is dat, het mens etende soort :P. Hij heet Terry en heeft een wit glanzend oog, maar wat dat was ben ik helaas vergeten, een soort ontsteking of iets dergelijks. Na deze geweldige dag voelden we ons onoverwinnelijk, met als gevolg dat we dat uit gingen testen door Anzac Hill te beklimmen! We zijn helemaal aan de top gekomen met een prachtig uitzicht over Alice Springs! De moeite van het klimmen waard, maar het was dan ook maar een heel klein heuveltje.... Toch vond ik dat we wat verdienden voor deze inspanningen, dus heb ik mijn moeder getrakteerd op een smoothie. Heel erg lekker!!!
De volgende dag stond ons nog een hele uitdaging te wachten, namelijk een kamelen tocht!!! En die arme oma van mij werd ook meegesleept... En ze heeft het geweldig gedaan! We werden opgehaald en naar een kamelen farm gebracht. We kregen een picknick zak mee, die we halverwege de tocht lekker hebben opgesmikkeld toen we even pauze hadden. Prachtige uitzicht gehad vanaf zo'n hoge kameel, tussen de bergen door de woestijn lopen! Oma had geloof ik wel nog een paar dagen spierpijn, maar ze heeft het wel 3 uur volgehouden! die avond zijn we naar een steakhouse gegaan om daar lekker te eten. We kregen nog live muziek op de koop toe ook! Er was een of andere beroemde zanger die een zogenaamd spontaan optreden deed, met camera's en dergelijke erbij. Heel erg gezellig, en we mochten nog mee doen ook!
De dag daarna, ik geloof dat dat vrijdag was, hebben we de campers van Apollo opgehaald en zijn we naar een camping in de buurt van Ayers Rock (Uluru) en de Olga's (Kata Tjuta). Zaterdag hebben we om Uluru gelopen, een wandeling die ons toch bijna 3 uur kostte! Een mooie wandeling, maar ik hield er wel blaren aan over! :P
Dit had tot gevolg dat we de volgende dag niet de hele wandeling door de Olga's deden, maar slechts de eerste 4 kilometer ofzo. We stopten toen we een ongelovelijk mooi uitzicht hadden (en dus de weg naar beneden konden zien die we ook weer op moesten!!). Maandag zijn we weer vertrokken naar Kings Canyon (Matarrka). Die eerste nacht kwamen we in aanraking met de reden dat ze daar op die camping gif strooide, namelijk tegen de Dingo's! Toen we de volgende morgen wakker werden lag onze vuilnis bak om, en vertelden Jen en Ben mij dat er een dingo was geweest die uit de vuilnisbak at. Dat was een leuk begin van wandeling die die dag op het programma stond! De Kings Canyon Rim Walk!! Klinkt heel wat, en dat was het ook best wel :P. Eerst moesten we een heel eind omhoog om boven op de canyon te komen, en daarna een stuk lopen en weer naar beneden! Hele mooie uitzichten, en zelfs nog een kleine lizzard gezien! Oma is op alle wandelingen maar thuis gebleven, want de spierpijn was toch ietsje te erg... Op deze laatste wandeling heeft ze op ons zitten wachten op het parkeer terrein. Nadat we onze wandeling gedaan hadden hebben we oma opgehaald, en zijn we nog een stukje gaan lopen. Op dit stukje hebben we een beetje van de as van opa uitgestrooid, en een glaasje wijn op hem gedronken, of in het geval van Ben, een biertje.
Woensdag zijn we weer terug gegaan naar Alice Springs, om hier even te overnachten en de volgende dag door te racen naar Tennant Creek. Onderweg heb ik mijn eerste echte Ozzie burger gehad! Heel groot en erg lekker!
In Tennant Creek hebben we een dagje rustig aan gedaan, en heb ik een internet cafe opgezocht om een eerste verslagje te doen. Zaterdag zijn we naar Daly Water vertrokken. De volgende dag nog even de pub in het dorp bekeken, wat een echte bezienswaardigheid is! Daarna door naar Mataranka waar we lekker in de hotsprings hebben gezwommen! Het water heeft een constante temperatuur van 32 graden, het hele jaar door! Na deze verfrissende stop zijn we doorgereden naar Katherine. Eenmaal geinstaleerd op de camping zagen we plotseling rookwolken, en as dat uit de lucht dwarrelde... Bosbrand!! Het bleek dat het het backburning season was, wat betekent dat de rangers van de parken zelf bosbranden ontsteken als het gras nog een beetje nat is zodat het vuur niet te intens is, maar droog genoeg om het wel te kunnen branden. Dit doen ze omdat het, wanneer het gras eenmaal kurk droog is, gevaarlijk is als het vuur dan vrijspel krijgt, dan krijg je branden die niet te controleren zijn en hele steden afbranden.
Maandag in katherine zijn we met mama, Jen en Ben naar het National Park gegaan om met een kano door de Gorge te peddelen. Indrukwekkende natuur en op de terugweg zelfs nog een fresh water krokodil gezien! De freshies zullen niet zomaar aanvallen, behalve als je ze klem zet, uit zelfverdediging. 's Avonds zijn mama. oma en ik nog met een bootje mee gegaan die ons over de rivier naar een plek bracht waar we konden eten (BBQ!!!) en daarna weer terug gebracht. Niet zo bijzonder zou je zeggen. Klopt maar als je nou eens van dichtbij kennis kon maken met de krokodillen? Al wat spannender, niet? Onze gids had 2 freshies "getrained" om te komen als hij daar was. Een kleine en een wat grotere. Hij voederde ze dan en wij konden rustig onze foto's maken! Een hele mooie ervaring!
De volgende dag zijn we naar Jabiru in Kakadu NP vertrokken. Onderweg hebben we weer heel veel van de backburns gezien, gewoon langs de weg! Woensdag zijn mama en ik er weer alleen op uit gegaan naar Ubirr. Hier hebben we een wandeling gedaan, en de rots beklommen voor het prachtige uitzicht over Arnhemland, dit is het land dat van de aboriginals is die nog op de traditionele manier leven. Onderweg hebben we wat mooie vogels en andere beestjes gezien. Weer leuk voor de foto's! Natuurlijk ook de prachtige rotsschilderingen bekeken die de aboriginals daar lang geleden hebben gemaakt!
De volgende dag een uitje naar Cooinda met de hele familie. We hebben een tocht door een stukje Kakadu gedaan, met een 4 wheel drive. Onder begeleiding van een Patsy, een aboriginal vrouw de opgegroeid was in de bush, en dus alles weet over het overleven op die manier. Dat is wat wij dan ook hebben gedaan, met als kleine verschil dat wij een auto hadden... We hebben onderweg naar het kamp, waar we ons avondmaal kregen, een paar dingen opgehaald om te eten. Zoals een soort worm, een jam (soort aardappel, maar dan lang), lelies waarvan je de steel en zaad kan eten. Ook kregen we een paar medicijnen te horen, zoals de groene mier, als je hier een heel nest van eet is dat goed tegen erge hoofdpijn, we kregen zelfs een paar van Patsy om te proeven. Ze smaakten naar citroen of iets dergelijks. Best lekker, als je je over het idee heen kan zetten... Ook kregen we te horen dat als je diaree hebt, je een stukje van een rode termieten heuvel af moet breken, het moet verpulveren en dat mengen met water, als een soort thee. Dat opdrinken en dan gaan de buikkrampen en de diaree binnen 5 minuten over! Onderweg nog buffels gezien, en nog wat meer beestjes. Tegen de tijd dat de zon bijna onderging, waren we in het kamp en gingen we een stukje buffel en een barramundi (niet gevangen door ons) koken op de ouderwetse manier. Leek heel erg op discovery... Patsy heeft me nog geleerd hoe ik een touwtje maken kon van het lange gras. Heel gaaf!!! :D
Vrijdag zijn we weer naar Bachelor vertrokken, dit is in de buurt van Litchfield NP. De eerste dag hebben we lekker rustig aan gedaan, een beetje op adem komen... De volgende dag gingen we Litchfield in. Eert naar Buley Rock Hole. Hier kon je zwemmen, geen krokodillen. Dat hebben we niet gedaan, maar wel lekker met de voeten in het water gestaan, heerlijk verfrissend! Daarna zijn we naar Florence Falls gegaan. Ook hier weer kon je zwemmen. Dat heb ik wel gedaan, maar Jen is achtergebleven bij de auto met oma, omdat het toch wel een eind naar beneden was, en dus ook omhoog. Mama en Ben hebben foto's gemaakt, en Ben heeft ook een stukje gebadderd, zei het tegen zijn wil. Ach, die natte rotsen zijn zo glad, he :P Na Florence Falls nog naar een andere waterval gegaan, maar daar ben ik de naam van kwijt. Was een mooi uitzicht op de waterval, maar niet echt bijzonder.
De volgende dag was het alweer naar Darwin! Die middag hebben we de vissen gevoerd, hele grote vissen gevoerd! En lekker gegeten bij de vietnamees. Dinsdag was het alweer zo ver om afscheid te nemen! Ik ben mee gegaan naar het vliegveld en heb ze door de douane nagezwaaid. Afscheid nemen is altijd zwaar, maar we hebben een hele leuke tijd gehad, en daar wil ik ze bij deze nog even voor bedanken! Ik vond het echt super leuk dat jullie kwamen!!!! Natuurlijk ook iedereen die het weer mogelijk hebben gemaakt dat zij gemist konden worden wil ik heel erg bedanken!! Corrie die op mijn Sam heeft gepast, Jessica die op Noah heeft gepast en wie dan ook op de katten van Jen en Ben heeft gepast, allemaal heel erg super bedankt!!!!!:D

Ik zit nu in Kununurra, en daar zal ik de volgende keer weer over vertellen....

Liefs

  • 03 Juni 2008 - 20:00

    Rik & Diana:

    Joan, Dit is we een héél bijzondere vakantie voor jou en je familie geweest. Wat een prachtig verhaal zeg. En wat moet het er toch prachtig zijn. Geniet lekker verder en ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Liefs,
    Rik en Diana

  • 03 Juni 2008 - 20:08

    Mama & Jessica:

    Hey ozzie girl,
    Je hebt er weer een boeiend verslag van gemaakt en we hebben er weer van genoten. Ook natuurlijk de bijpassende foto's, echt weer gaaf!!
    Ik heb met alle plezier op Noah gepast en heb er een super gaaf fotopresentatie voor terug gekregen met bijpassende verhalen.Mama heeft een geweldige tijd met jou en Oma,Jenneke en Ben gehad en jullie samen hebben onwijs gave indrukken op gedaan die je nooit meer zult vergeten. Maar je snapt wel dat het éénmalig was hé de volgende keer ben ik toch echt van de partij!!
    Wij kijken alweer uit naar je volgende verhaal uit Kununurra.
    Heel veel liefs en geniet nog lekker verder.
    Mam & Jess

  • 04 Juni 2008 - 10:23

    Inge:

    hoi hoi,
    Wat geweldige verhalen! Ik kan niet ontkennen dat ik toch echt jaloers op je ben af en toe ;).
    Zou je dat vlechten van touw uit lang gras ook met het gras in Nederland kunnen doen? Ik heb het wel eens geprobeerd maar het is me nog nooit gelukt ;).
    Maar echt ongelofelijk leuk wat je allemaal mag doen en leren!
    Ik wens je nu weer een leuke tijd alleen toe! (of nou ja, zonder familie..)
    See you!

  • 04 Juni 2008 - 11:12

    Roos:

    Wow,
    Wow zeg echt enorm leuk om al die mooie foto's te zien!
    Haha, en je schrijft ook erg leuk (over ongewenst zwemmen enzo) en alles met je familie die op bezoek was, hardstikke leuk.

    Hier gaat het allemaal ook goed, zeker ook met het fietsclubje (alhoewel, als ze dit lezen: oproep voor de zondagochtenden!) we zijn allemaal niet echt fanatiek geweest afgelopen weken. En we hebben er een nieuwe fietster bij, dus ook leuk.

    Joan het beste en tot je volgende bericht!

  • 05 Juni 2008 - 15:30

    Oma H.:

    Hallo lieverdje, wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt, ik heb met genoegen "onze" avonturen gelezen. Ik heb erg genoten van deze weken en denk er met heel veel plezier aan terug!
    Weet je al waar je straks terecht komt om te werken of heb je er nog niet echt serieus werk van gemaakt. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig waar je nu weer terecht zal komen. Hoe dan ook, veel succes met verdere vakantie of werk!
    Veel liefs en een dikke kus.

  • 14 Juni 2008 - 18:07

    Franka:

    Hoi joan,

    zo wat een spannend verhaal weer zeg. je geniet wel hoor.
    Sorry voor de late reactie maar hier is het toch ook wel heftig hoor.
    Kees is nu bijna klaar met de badkamer, hij heeft er ook wel genoeg van hoor, maar het wordt werkelijk schitterend. alsk je terug bent kom je maar een keer kijken.

    En nu toch weer een verdrietig bericht. Ons poezenkind Dommel is afgelopen dinsdag 10 juni overleden en afgelopen donderdag gecremeerd. Ze is 16 jaar en 2 maanden geworden. Nou we hebben allebei flink gehuild hoor waren erg aan haar gehecht. Doet toch erg zeer om haar te missen en vooral onze Mous heeft daar last van. hij loopt aldoor maar te zoeken en te schreeuwen.

    Nog een weekje en dan gaan we lekker met de motor op vakantie naar Frankrijk hebben er veel zin in.

    Dit was het weer van ons twee nog veel plezier daar en de groeten........

  • 22 Juni 2008 - 21:24

    Pap:

    Joan,
    Vandaag, zondag 22 juni wilde ik je weer bellen. Vanwege een grote brand in Ede, waar ik ook bij was, is het me niet gelukt.
    Probeer het zo snel mogelijk weer.
    Dikke zoenen vanuit Wageningen.
    Pap

  • 27 Juni 2008 - 12:50

    Jessica:

    Howdie miss JJ,
    En goed aan gekomen weer in Hughenden? Lijkt me toch nog een behoorlijke reis. Jammer dat je wandeltocht niet door ging. Maar misschien komt er nog een keer een andere unieke kans. Leuke mensen waar je nu zit? Kende je die mensen al van de vorige keer of zijn ze nieuw?
    En hoe zijn de kids? Ik hoop dat je er meer plezier aan mag en mee mag beleven dan je eerste keer. En heb je ondertussen alweer een paar plaatjes geschoten? Als je er weer een tijdje zit en we kunnen dan weer post sturen zal ik je fotokaartje opsturen en misschien wil jij dan wel weer je fotokaartje die je nu natuurlijk volop aan het vol schieten bent met prachtige foto's, naar ons sturen dan kunnen wij die weer aan Papa meegeven of weer opsturen. En natuurlijk wordt het weer de hoogste tijd voor een nieuw verhaal. Hopelijk kun je daar makkelijk op internet. Wat ik wel een beetje jammer vindt is dat de mensen waarschijnlijk wel je verhaal lezen maar er weinig zijn die dan ook even een berichtje op je site achter laten. Al was het maar een paar regeltjes. In eerste plaats natuurlijk enorm leuk voor jou al die reacties, waar het ook eigenlijk om gaat en natuurlijk voor later als je dit als album hebt om terug te lezen en de reacties. En ook voor ons ( ik zal voor mij zelf spreken) maar ik vindt het heel errug leuk om al die mensen hun reacties te lezen.
    En we houden mekaar zo ook een beetje op de hoogte toch??
    Zaterdagavond gaan we de film bekijken die Ben van jullie vakantie heeft gemaakt ben errug benieuwd. Ik heb natuurlijk al veel foto's gezien maar levend beeld is ook errug gaaf. Daar hoor je dus nog wel meer over. Nou ik stop eerst weer even en binnenkort hoor je wel meer.Liefs en knuffies Jess

  • 27 Juni 2008 - 12:53

    Jessica:

    P.S. De branden kunnen nooit zo groot zijn als die jij meemaakt in Australië, en ze worden niet eens geblust.

  • 21 Juli 2008 - 11:58

    Jessica:

    Heey miss JJ,
    Heb vandaag je post op de bus gedaan en nu maar hopen dat het goed aankomt. Kun je een boel foto's gaan maken weer, tenminste als je daar tijd voor krijgt. We wachten met smart op je verhaal en eventuele bijhorende foto's
    Als je maar foto's laat maken als je mee doet aan de rodeo want dat willen we natuurlijk niet missen.
    Hoop gauw weer van je tehoren en jammer dat je niet op internet kan.
    Heel veel liefs en knuffies uit het natte Wageningen.
    Jess

  • 11 Augustus 2008 - 09:50

    Mama:

    Lieve miss JJ,
    Tot mijn grote schrik en waarschijnlijk ook de jouwe, is het alweer zo'n 2 maanden geleden dat je op je site bent geweest.
    Het lijkt nu natuurlijk voor alle buitenstaanders dat we helemaal geen contact hebben. Nou ik kan iedereen vertellen dat dat absoluut niet het geval is. De telefoonrekening is toch wel met zo'n 25% gestegen, maar dat heb ik er graag voor over. Heel fijn om iedere keer weer jouw enthousiaste stem te horen :D:D:D.

    Over een paar weken ga je avonturen met papa en in december komt Amber ook in Australië. Wat een heerlijk vooruitzicht voor je.

    Wat was het trouwens afgelopen weekend weer heerlijk dat we elkaar weer even hebben gesproken en dat we elkaar weer konden sms-en. Ik hoop dat je door je nieuwe aankoop (nee, ik vertel lekker niet wat het is.....als er iemand nieuwsgierig is dan vragen ze het maar zelf aan je:D)nu wat vaker een verhaaltje op je site kan plaatsen.

    Ik heb trouwens ook weer een nieuwe site uit de familie bezocht: die van Sanne Hollmann. Zij zit momenteel voor haar studie in Finland en heeft ook een eigen site: sannehollmann.waarbenjij.nu.

    Jess wacht weer met smart op je fotokaartje zodat ze de foto's weer op je site kan zetten en nog mooier als jij er dan ook nog een verhaal bij kan vertellen...

    Nou meisje, tot zover maar weer even. Ik bel natuurlijk van de week weer even met om weer lekker bij te kletsen over je rodeo-weekendje!
    heel veel liefs en dikke knuffels,
    Mama

  • 18 Augustus 2008 - 10:09

    Jessica:

    Howdie miss JJ,
    Nou eindelijk staat de terug reis vast en natuurlijk heel fijn dat jullie samen terug kunnen reizen. Nu is het natuurlijk nog niet zo ver, maar wel zo prettig dat je weet waar je aan toe bent.En wij kunnen er natuurlijk al naar uit zien. Je gaat nu natuurlijk eerst een paar weken met Papa aussie door crossen, dan nog weer even op je zelf en tenslotte aan het eind van dit avontuur samen met Amber nog even genieten van aussie.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geweldig vindt wat je daar allemaal doet en hoe het je allemaal afgaat maar ik ben ook wel weer blij als ik je hier straks op schiphol zie aankomen.
    Oja by the way wij hebben net gezinsuitbreiding gekregen, tot nu toe 7 jonge kwarteltjes zo schattig om te zien.

    Nou heel veel liefs en tot horens. Jess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Mijn eerste reis

volgt nog

Recente Reisverslagen:

30 December 2008

The final countdown !

03 December 2008

Onze reisplanning

06 November 2008

Even snel

06 Oktober 2008

Vakantie met Papa

05 Oktober 2008

Waar ben ik nu.......
Joan

volgt nog

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 49637

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 14 Augustus 2017

Wat en hoe voor een PhD!

17 Augustus 2011 - 09 Januari 2012

America here I come!!

07 Januari 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: